Gå til innhold

Vanntanken sprekker hvær gang


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Sitter nå med luftkjøling i mitt Kandalf LCS,siden tank nr 2 tok helt kvelden i går.

Den orginale tanken holdt noen mnd før jeg merka en liten sprekk øverst i tanken,og det tok ikke lange tiden før lekkasjen eskalerte og flere sprekker dukket opp.

Kjøpte så en ny tank fra microplex(tank med pumpe i ett),men denne sprakk etter bare noen uker. I går ble jeg nødt til å bytte om til luftkjøling pga dette.....20grader+ ved load nå :no: .

Siste tanken sprakk i skrufestene som jeg ikke engang hadde rørt,og sprakk bare mer og mer.

Hva i all værden er det som gjør dette?

Like før jeg gir opp hele vannkjølingen,men har bestemt meg for å gi det ET førsøk til.

 

Kan noen hjelpe meg å finne en "skuddsikker" tank og en stille og god pumpe?

 

Mvh Poxy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis den inneholder alcohol så er det ikke bra for plexi.

Men det er et kjent problem at thermaltake sine vann tanker sprekker. Har også sett en slik tank fra microplex sprekke i skrufestene.

Ta kontakt med microplex så sender de deg en ny..

 

Takk for tipset :thumbup:

Kommer ikke til å skaffe en ny slik tank,og ser nå at de ikke forhandler den tanken med pumpe lengre.

 

Noen som har tips til ny tank og pumpe...separat denne gangen?

Lenke til kommentar

Hei

 

Har selv ikke hatt problem med at tank sprekker og har altid brukt batteri vann og frostveske med alcohol.

 

Kan nevne at når vann og luft blir varmt, så ekspanderer det, SÅ ALTID la systemet være opent i starten til det er innkjørt, slik at overtrykk slippes ut. (Tenker da på la påfyll-skruen være open) Kjør maskina VARM, så tetter du til, slik at det er undertrykk i systemet. Vil tro at du da slipper unna lekasje i nipler og tank som sprekker. Da har du hvertfall alt på din side om tanken fortsatt skulle sprekke....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...