Gå til innhold

NTLDR is missing, trenger bootable USB-pinne


Chub

Anbefalte innlegg

Lang historie kort:

Dama har bærbar med to partisjoner på en harddisk, skulle formatere og reinstallere XP SP3 på C:. CD-romen fungerer ikke og får ikke boote opp XP-cd. Installerer da XP på D:. Vil formatere C: hvor gamle XP ligger, det tillater ikke XP (selv om jeg kjører fra D:), så sletter alt på C: manuellt. Når jeg starter på nytt får jeg "NTLDR is missing" og kommer ingen vei, burde sikkert ikke slettet C:.

 

Siden CD-romen ikke vil lese cd-ene mine, klarer jeg ikke boote med cd. Klarer lese originale DVD'er (har ikke prøvt original XP-cd, den er borte vekk), kanskje jeg kan brenne en bootable XP-dvd av et iso-bilde? (Og ja, er korrekt innstillt i BIOS).

Så jeg vil prøve å lage en bootable USB-pinne, men det viser seg å ikke være en dans på roser. Har en 8gb Transcend pinne. Har googla det en del, og alt jeg har funnet av guider er komplisert og tids- og arbeidskrevende. Noen som kan hjelpe meg med en kort og enkel guide til hvordan lage en bootable usb-pinne, så jeg kan få maskina på rett kjøl? Eller tips til andre ting jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter å ha sovet på det fikk jeg to nye ideer.

Er det mulig å installere XP innpå minnepinnen fra en annen bærbar, og plugge den i å starte maskinen derifra?

Eller er det mulig å åpne opp bærbaren, plugge ut cd-romen å plugge i en annen cd-rom fra en stasjonær? Maskinen er 3 år gammel, så garantien er ikke så nøye med, er det vanlige IDE-kontakter?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...