Gå til innhold

Anti hero bøker - Fanatsy, si-fi, historisk roman


Anbefalte innlegg

Noen som kan anbefalle noen gode anti hero bøker innen nevnte sjangere. Er litt lei av at hovedpersonenne innen disse sjangerene, særlig si-fi og fantasy så å si altid er moralsk gode englebarn. De setter alltid andre foran seg selv, litt kjedelig med bare slike folk i lengden. A song of ice and fire har noen hovedpersoner som jeg vill ha litt mer av, som han dvergen, og muligens ho lille jenta med nål sverdet om jeg ikke husker feil(lenge siden jeg leste). The Saxon Stories av bernard cornwell har også en slik hovedperson. Star wars Thrawn Trilogy, så er admiral Thrawn også artig og lese om. De trenger ikke være direkte onde, bare litt mer normale. Mennesker har ofte en del egoistiske mål de vil nå. Digg med litt variasjon fremfor alle de andre super gode og snille hovedpersonenne. WoT, SoT, LotR og en altfor stor del andre bøker har kunn tvers gjennom snille hovedpersoner.

 

Anti hero er den rette benevningen på det jeg er ute etter, eller heter det noe annet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk ut Stephen R. Donaldson Agnus fra The Gap cycle er jo antihelt så det holder. The chronicles of the unbeliver er også for voksne, om ikke så sykt som the Gap cycle.

 

Om du er lei av at heltene overlever hele tiden kan serien The black company av Glen Cook anbefales. De fleste av "heltene" i bok 1 dør før bok 2 :)

 

Hvis du vil ha litt mer humor fantasy så er jo Orcs absolutt å anbefale.

Lenke til kommentar

nice. Skal begynne på Gap først trur jeg, så får The dark tower en ny sjanse. Starta på the dark tower for en god del år siden, var mye yngere og hadde akkuratt starta og lese bøker igjen. Første boka virka såpas treig i starten at jeg stoppa, men får gi den en sanse til siden jeg har hørt en del om den.

 

De andre trur jeg ikke jeg får tak i. Må ha de på lydbok, er dårlig til og lese, så jeg leser ikke mer en det jeg må, som er altfor mye. Lydbøker derimot er konge.

 

Bare kom med flere forslag om dere har noen, samme om de fintes på lydbok eller ikke. Fler og fler bøker kommer på lydbok nå uansett så kan jo hende de blir utgitt en gang i fremtiden.

Endret av Lord-KGA
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du kan prøve Ciaphas Cain, hero of the imperium. Det er en warhammer 40k bok, den eneste jeg har lest og det eneste jeg har vært borti som har med warhammer å gjøre. Så ikke en warhammer nerd only bok.

 

Er en bok 750 sider, med flere mindre historier. Ciaphas er en Commissar i hæren, som gjennom alt han gjør prøver å ungå å dø, eller sette seg selv i fare. Men selv om han prøver å ungå bråk og ofrer andre for å overleve, ender han opp i farlige situasjoner som han klarer og overleve. Han blir dermed en legende innefor militære styrker som den mest modige og beste krigeren som er, hadde di bare vist.

 

En ganske artig/spennende bok, artig å lese hva Cain egentlig tenker når han gjør ting som for andre kanskje virker omtenksomt og modig.

 

Ut i fra hva du sier du ønsker i første post, vil jeg si dette er den perfekte boken for deg.

 

http://www.blacklibrary.com/product.asp?pr...8&type=Book

 

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.d...6114&rom=MP

Endret av JRL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...