Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trenger litt hjelp til valg av første-bil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva slags bil er du egentlig ute etter da? Japanske biler er jo de som er generelt mest driftssikre, men er nok litt mer komfort og slikt på europeiske biler.

 

Personlig vil jeg nå anbefale Toyota Corolla, med 1,6 liter så er de ikke så forferdelig daue, og de er driftssikre så det holder.

Lenke til kommentar
Hva slags bil er du egentlig ute etter da? Japanske biler er jo de som er generelt mest driftssikre, men er nok litt mer komfort og slikt på europeiske biler.

 

Personlig vil jeg nå anbefale Toyota Corolla, med 1,6 liter så er de ikke så forferdelig daue, og de er driftssikre så det holder.

Har fått med meg at de er de mest driftsikre ja :) Men jeg syns ikke Toyota er noe spesielt å se på. Jeg legger vekt på en bil med godt utseende, men som ikke sluuker bensin! Komfort er også nok så viktig. Jeg vil i en prisklasse mellom 30-40.000. En BMW 3-serie fyller det meste jeg stiller av krav, men jeg har hørt at de bruker en del bensin, plus stor sansynelighet for at de er ungdomskjørt (aka. rævkjørt :p )

 

Takk for svarene så langt! :)

Endret av Fredrik S.
Lenke til kommentar

Om det er bakhjulstrekk eller forhjulstrekk spiller ingen rolle når motoren er på 75 hk (Mercedes C200 diesel). Man merker ikke om det drar foran eller bak, selv på vinteren.

 

Men jeg bilen er sikkert helt grei den. Ikke har den gått langt heller. Men noen tusen bør du klare å prute. Alle setter nemlig prisantydning litt over det de selger den for.

Endret av spøkelse
Lenke til kommentar

Den MB`en du linker til i første post er altfor billig. Hadde jeg vært deg så hadde jeg gått for generasjonen før, f eks '92 MB 300 TD. Får en bra slik for 30-40. Disse går godt, gode å kjøre og vanligvis svært driftssikre.

 

Men det mest fornuftige vil jo, som flere her er innpå, være å kjøpe en corolla eller 323. Synd at de er så triste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...