Gå til innhold

Forskudds skatt? betale?


RamslandA

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har ikke hatt noe jobb eller fast inntekt ever. Ble 19 i år og fikk dette brevet som du kan se kopi av lengre nede.

 

Hva betyr dette? Er det en feil? Kan ikke bare forskudds skatt av noe jeg ikke har tjent? Er dette noe dem sender ut til alle som et tegn på beregning av hva jeg skulle tjene?

 

 

Hva skjer hvis jeg ikke betaler dette da? Skal ringe i morgen og høre men er det noen her som vet hva dette er?

post-174522-1224171238_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det stemmer. Er registrert som selstendig næringsdrivende, men har ikke hatt noe inntekt på bedriften, registrerte kun begrunn av jeg skulle kjøpe .no domenenavn.

 

Hvordan kan dem ha fått til 150 000 inntekt og 48 i skatt?

 

(sto 150 i forventet inntekt i et annet brev jeg fikk, så sto det UGYLDIGSKATTEKORT også 2 ganger) .

Lenke til kommentar

Nja, er vel mest sannsynlig at de bare har foreslått en inntekt på deg, på samme måte som de foreslår litt høyere inntekt hvert år på vanlige lønnsmottakere også.

 

Tallene er stort sett tatt ut i fra løse luften.

 

Men det får ingen konsekvenser for deg. Det er bare å ta en telefon og forklare situasjonen, så sletter de hele kravet uten noe mer krav til dokumentasjon eller lignende :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...