Sodd Ball Skrevet 12. oktober 2008 Skrevet 12. oktober 2008 Reinstallerte PC-en i dag og skulle laste ned steam for å få tilbake noen spill. Prøvde å gå inn på steampowered.com, timed out. Prøvde et par ganger med samme resultat, og spurte noen venner om det virket for dem. Ja det gjorde det, så fikk en direct download link. Installerte greit, og oppdaterte greit. Så skal jeg logge på og får ikke til å koble til. Meldingen som kommer opp er: Steam is having trouble connecting to the Steam servers. Men jeg får ikke til å gå inn på troubleshooting tips fordi jeg ikke kommer inn på nettsiden. Noen som vet hva jeg kan gjøre?
iSimen Skrevet 12. oktober 2008 Skrevet 12. oktober 2008 Funker fjell hos meg! Du får til å komme inn på andre nettsider? (dumt spørsmål kanskje, hvis du poster her)
Sodd Ball Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter Skrevet 12. oktober 2008 Ja, får til å gå inn på andre nettsider ja.
iSimen Skrevet 12. oktober 2008 Skrevet 12. oktober 2008 Kan gå inn på troubleshooting for deg. Poster når jeg finner noe!
iSimen Skrevet 12. oktober 2008 Skrevet 12. oktober 2008 Troubleshooting Network Connectivity Issues Please follow the steps below to diagnose network connectivity issues within Steam: Firewall See the Using a Firewall with Steam topic for instructions to properly configure your firewall for Steam. Note: If you are installing Steam for the first time or Steam has recently been updated, a firewall may be preventing Steam from connecting to the Steam Network - even if Steam worked correctly before the update was applied. Router See the Using a Router with Steam topic for instructions to configure your router. Note: running your router in DMZ mode is not supported by Steam and may result in connection issues. Background Applications Review the Programs which interfere with Steam and reconfigure, disable or uninstall any programs which may be preventing Steam and Valve games from connecting. Viruses, Trojans, Adware and Spyware If issues persist, scan your computer for Spyware, Adware, and Viruses Interfering with Steam. Required Ports for Steam Your network must be configured to allow Steam access to the following ports: Steam Client UDP 27000 to 27020 inclusive TCP 27020 to 27050 inclusive Dedicated or Listen Servers TCP 27015 (SRCDS Rcon port) Note: Many university networks and proxies block required ports for Steam operation - please consult your network administrator to ensure the required ports are open if you are using a university network or a proxy. Ports required for Steam can not be re-mapped to HTTP or reconfigured to a custom port range. Known issues with Internet Service Providers (ISPs) There are several ISPs which block ports required for the proper operation of Steam and Steam games: Dutch Telecom (Steam traffic blocked) ISPFree (Steam traffic blocked) TalkTalk (bandwidth throttling reduces download speeds) Bluewin (Firewall blocks Steam from provider side - must be disabled through provider's service portal) 012.net (Reported to have connection trouble with downloading game updates and connecting to game servers) There are connection issues with certain ISPs that can be avoided depending on what type of cable/DSL modem and router you have. Please follow the guide for Client dropped by server and Warning: Connection Problem issues if this is the error you are experiencing. Mest sannsynlig brannmuren AMIRITE?
Sodd Ball Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter Skrevet 12. oktober 2008 Sannsynligvis. Fikk høre at faren min har gjort ett eller annet med serveren/brannmuren, og at det jobbes med saken.
iSimen Skrevet 12. oktober 2008 Skrevet 12. oktober 2008 (endret) Lykke til! Håper det ordner seg! Endret 12. oktober 2008 av LanSi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå