CombatPsycho Skrevet 12. oktober 2008 Skrevet 12. oktober 2008 Hei! Fikk nettopp et nytt hovedkort etter at det forrige tydligvis var defekt. Etter å ha innstallert det noe kortet, vil pcn ennå ikke fungere. Skjermen vil rett og slett ikke svare. Det høres heller ikke ut som pcn booter helt opp. Den starter, men hører at den ikke jobber seg noe særlig opp. Jeg fikk opp den startsskjermen som reklamerer for hovedkortet i starten, men forsvant etter litt og nå kommer den ikke opp lengre heller. Blir så lei av jeg ikke helt får til å finne ut hva som feiler pcn, og lurer da derfor på om noen av dere kan hjelpe meg! Gigabyte GA-X48-DS4, X48, Socket-775, ATX, Silent Pipe, DDR2, 2xPCI-Ex(2.0)x16 er det nye kortet jeg har kastet inn i pc og ABIT IX38-QuadGT, X38, Socket-775, GbLAN ATX, Otes, GbLAN, DDR2, 3xPCI-Ex(2.0)x16 var det forrige Resten av speccs: Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED m/vifte Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2 16MB 7200RPM Sapphire Radeon HD 3870X2 1GB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI, Full Retail Samsung DVD-brenner SH-S203 SATA Black OEM Creative SB X-Fi Xtreme Audio OCZ DDR2 4096MB Gold GX XTC Dual Channel X2 Thermaltake 750W ToughPower. Stor takk til de som orker ta seg tid til dette
stavros Skrevet 12. oktober 2008 Skrevet 12. oktober 2008 (endret) Koble fra strømmen. Så prøv å fjerne minnebrikker slik at det bare står en igjen. Reset bios (se i manualen hvordan det gjøres). Start maskinen og se om det er noe liv da. Lurt å installere operativsystem på nytt og hvis samme merke og modell hovedkort(hvertfall hvis det er windows, er ikke sikker på om det er nødvendig med linux f.eks) Endret 12. oktober 2008 av stavros
Stjernestøv Skrevet 12. oktober 2008 Skrevet 12. oktober 2008 Har samme hovedkortet som deg. https://prisguiden.no/product.php?productId=95441 Har du tatt turen innom BIOS og sjekket/stilt inn rette verdier? Har du dobbeltsjekket at alle nødvendige strømtilkoblinger er gjort? Forøvrig er det bortkastede resurser å ha i et ekstra lydkort da dette hovedkortet har meget gode specs på den integrerte lydkontrolleren. (min mening da )
CombatPsycho Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Skrevet 13. oktober 2008 Hadde lydkortet fra tidligere pc:p Kommer ikke inn i Bios siden skjermen ikke vil vise noe som helst. Etter en Cmos reset vises skjermen noen få sekunder, men har ikke noen sjanse til å gjøre noe.
Stjernestøv Skrevet 13. oktober 2008 Skrevet 13. oktober 2008 Ta et bilde av hovedkort slik pc'n står nå.(dagslys er en fordel for å se dataljer ) Jeg mistenker at du har koblet/montert noe feil...
CombatPsycho Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Skrevet 13. oktober 2008 Før jeg skulle til å ta bildene, tenkte jeg at jeg kunne prøve med et eldre skjermkort, og nå funker den faen meg. Tror dere at kortet er ødelagt, eller om det er noe innstillinger i bios som bør gjøres?
superbygger Skrevet 13. oktober 2008 Skrevet 13. oktober 2008 Prøv å sett inn det nye igjen og sjekk, skjer det samme igjen så er kortet ditt nok defekt ja...
Stjernestøv Skrevet 13. oktober 2008 Skrevet 13. oktober 2008 Instillinger i BIOS. Nei. Det skal fungere uten noe triksing der. Bios oppfatter selv hvilke innstillinger som må gjøres. (Når den ikke er satt manuell av deg). Mulig feil på skjermkortet. Test det på en fungerende maskin dersom noen kompiser gir deg tilgang. (avbryt før OS dersom kortet fungerer på grunn av driverer og program tilknyttet systemet) Er du 100% sikker på at hovedkortet var defekt? Kan det være andre feil som har fulgt med fra det gamle systemet? Mulig feil med PSU ? Prøve med en annen (ca400w tror jeg kan rekke for en kort test. Til slutt et teit spørsmål: Hadde du koblet strøm til skjermkortet?
CombatPsycho Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Skrevet 13. oktober 2008 Det forrige hovedkortet var ganske så defekt ja. Testa med absolutt alt. Synes bare det er rart hvis grafikkortet også er defekt, sånn uten videre. Får ikke testa med den gamle Psun jeg har her siden 3870x2 krever 2 strømkabler, noe den ikke har. Testa forresten å sette inn kortet igjen ja, og det samme skjedde igjen. Skulle bare ha fått testa PSUn på en måte, siden det hadde vært så kjipt om det er den 8pins kontakten som hadde vært ødelagt. Kjører jo med alt utenom 3870x2 kortet nå, og det funker jo utmerket, selv om jeg ikke får spilt noe skikkelige spill. Det meste sier jo igrunn at det er kortet som feiler, men man skal jo aldri være for sikker.
Stjernestøv Skrevet 26. november 2008 Skrevet 26. november 2008 Har du en oppdatering å komme med? Er jo kjekt å høre om du kom til en løsning
CombatPsycho Skrevet 27. november 2008 Forfatter Skrevet 27. november 2008 (endret) Det var skjermkortet som var defekt. Har ikke fått tak i et nytt heller, siden internettsiden jeg bestilte fra har vært litt treg, men de sender ett idag ^^ Endret 27. november 2008 av Kim Salabim
superbygger Skrevet 27. november 2008 Skrevet 27. november 2008 Var som jeg ante meg ja lykke til med det nye kortet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå