Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

trenger en trådløs router som har lang rekkevidde


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Har kjøpt meg ps3 og trenger nå en trådløs router sånn at jeg kan bruke den på nett.problemet er at jeg har ps3 i en toppleilighet i garasjen 20 meter fra huset der netttilgang er så kablet nett blir litt vanskelig..

 

har ikke så mye greie på trådløst nettverk derfor lener jeg meg på deres assistanse.

 

Har noen et godt forslag til en trådløs router som fikser lang rekkevidde+ klarer seg igjennom litt vegger osv.

 

 

bør ikke koste all verdens heller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte meg nettopp en LinkSys-router slik som denne her.

Kostet 495,- og rekkevidden ble mye bedre enn min gamle Thomson Speedtouch 585i. Jeg har også en signalavstand på ca 20 meter, men ikke opp/ned i etasjer, bare «bortover». Signalet må gå gjennom to murvegger, en tynnvegg og en normal, isolert trevegg. Mye hinder for signalet, men nå fungerer det greit etter at jeg fikk tak i LinkSys-en.

Lenke til kommentar

Yes, får håpe det fungerer hos deg. Ellers er det jo veldig greit å bytte inn produkter hos Komplett da. En tilbakemelding fra deg hadde vært interessant når du mottar routeren!

 

Lykke til.

 

Yes, får håpe det fungerer hos deg. Ellers er det jo veldig greit å bytte inn produkter hos Komplett da. En tilbakemelding fra deg hadde vært interessant når du mottar routeren!

 

Lykke til.

 

EDIT: ser ut til at det finnes mye alternativ firmware til denne LinkSys-en. Ser ut til å være oppbygget rundt en Linux-kjerne. Kanskje det kan bli interessant å skru opp sende-effekten litt? :-)

Lenke til kommentar

Denne ruteren er helt grei ut av esken - og fantastisk når den flashes til DD-WRT. Litt jobb, og litt risiko for å ødelegge ruteren, men definitivt verdt det.

 

Sendestyrke kan økes fra standard på 28 mW til 250 mW. Men merk at økt sendestyrke kan skape støy, så ikke skru den til maks uten at det er nødvendig.

Lenke til kommentar

Vil bare si at jeg har hatt wrt54gl noen dager nå... den er helt genial med DD-WRT.

 

Anbefales på det sterkeste..:) bra signal på trådløst selv når jeg er i et annet hus 30 meter unna. (har selvsagt økt signalstyrken litt) før kunne jeg bare glemme trådløst, men nå går det som en drøm.

 

Var ikke no særlig vanskelig å flashe til dd-wrt heller. Gjort på noen få minutter.

Lenke til kommentar

jeg kjøpte hos komplett. Orket ikke å rote rundt etter et rimeligere sted.

 

 

Nå har jeg sittet og tuklet litt med porter osv for å se om jeg kunne få åpna for full speed på torrents.

 

Med dd-wrt var dette lekende lett, med zyxel modemet var det værre. Men det gikk til slutt etter mye om og men og søking for å finne ut hva jeg skulle skrive hvor når jeg har 2 routere.. men nå er alt i boks og jeg er kjempefornøyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...