Gå til innhold

Ok PC oppsett? Ønsker kommentarer.


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg lurte bare på om dette oppsettet så greit ut. Skal bruke pcen til film (Bluray, HDTV), feriespilling :) (DVS. gode gamle klassikere som ikke krever så mye kraft). Ellers blir det endel multitasking; musikk, nett-surfing, litt film og bilderedigering (PS, Vegas). Ønsker egentligt en billigst mulig PC, som jeg kan ha lengst mulig. :)

Så jeg har satt sammen en liste, hadde vert kjekt med litt respons, for å se om det er noe jeg kan eventuelt endre på.

 

handlelisteei3.th.jpgthpix.gif

 

Har en PSU på 600W (FSP Fortron) fra før av. Vil den være kraftig nok for dette oppsettet?

 

mvh Sjur

Endret av Skauren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm.. Ser greit ut, men jeg ville seriøst vurdert et hovedkort med Intel P45. Gigabyte og Asus er gode merker du kan se på. Nvidia sine brikkesett er kjent for å være ustabile og ha mye feil, der er intel overlegent.

 

Og så ville jeg sett på 2x2gb ram istedet for 4x1, fordi du da vil ha muligheten til å oppgradere til mer ram senere uten å måtte bytte ut de du har. :)

Lenke til kommentar
Oppsettet ser bra ut. Men siden du skal bruke maskinen til allsidige oppgaver og ikke så mye til tyngre spilling så ville jeg ha gått ned et hakk på skjermkortet og plukket ut en litt raskere prosessor.

 

Jeg har lagt ved et forslag til bytte her: Handlevogn

 

Enig her. Gå ned på skjermkortet, for de ATI korta er skikkelig bra i utgangspunktet. Endelig... Hehe.

 

Evnt vurder E8500 som ser ut som en sikker vinner samt et P45 basert hovedkort. Ellers så alt veldig fint ut.

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...