Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Usedvanlig kraftige hjerteslag


Rainow

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har de 3 siste dagene hatt usedvanlig kraftige hjerteslag, sånn helt uten videre (uten å gjør noe spesielt fysisk krevende). Uansett hva jeg gjør, om jeg sitter, står i ro eller går, vil jeg helt plutselig kjenne at hjertet mitt begynner å slå kraftigere, men ikke raskere av den grunn. Det er både merkelig og ubehagelig, men ikke direkte vondt (selv om det gjør meg litt engstelig).

 

Til informasjon er jeg kun 18 år, og et alvorlig hjerteproblem ville vært unaturlig i min alder. Men vil allikevel forsikre meg om at det ikke er noe å bekymre seg over.

Er ikke akkurat den mest atletiske personen (driver ikke aktivt med noe form for aktivitet), men formen min, vil jeg si, ligger over gjennomsnittet. Jeg har ikke hatt noe drastisk endring i kostholdet mitt (som er noe lunde balansert) heller, og drikker like mye kaffe og andre oppkvikkende drikker som før, noe jeg faktisk gjør ganske sjeldent. Var litt forkjølet i forrige uke, men er frisk nå. Dessuten har jeg en form for arytmi (hjerteryteforstyrrelse) som øker pulsen min, men har som sagt aldri vært borti denne situasjonen før. Jeg har heller ikke vært under spesielt press den siste tiden, så jeg velger å utelukke at det er grunnet noe mentalt.

 

Når det først skjer kan det vare godt over en halvtime. Legger jeg meg ned for å hvile roer det seg ned betydelig raskere.

 

Noen som vet hva som forårsaker dette? Og om det er farlig på noe vis?

 

Takker på forhånd for all hjelp ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

siden du bekymrer deg, ville jeg gått til legen, bare for å få det undersøkt og avkreftet.

Som Manfred sier, det trenger ikke være noe, men det vet du ikke, og hvis det gjør deg utrolig burde du fått deg en legetime for å få det sjekket, slik at du kan slappe av med hele greien...

Lenke til kommentar

Hei igjen,

 

Ville bare si at dette "problemet" ikke har vært like frekvent de siste dagene som det var til å begynne med.

 

Det kan hende det bare var som moren min sa, at jeg rett og slett ble "bevisst over kroppen min". For det var nemlig slik at jo mer jeg kjente etter, jo kraftigere føltes det som det banket. Med andre ord kan det ha vært en slags placebo.

 

Takker for tilbakemeldingene :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...