olebull Skrevet 6. oktober 2008 Skrevet 6. oktober 2008 (endret) Jeg var nettopp hos en bekjent, og ble da spurt om jeg kunne fikse passord på nettet der, noe som i og for seg burde være en simpel sak. Jeg logget meg in på ruteren, som for øvrig er en Siemens Gigaset SE551, deretter in på noe som het security-setup ( eller noe lignende), jeg fant menyen hvor jeg ordnet passord, og ordnet det. Og da fikk jeg beskjed om at ruteren måtte restartes før det tredde i kraft. Ruteren restartes, men ingen datamaskiner i huset finner noen form for trådløst nettverk? Prøvde deretter å restarte både datamaskin og ruter igjen, men fremdeles samme problem. Hva kan dette skyldes? Ville vært fint om noen har forslag, så jeg kan prøve å rette opp etter meg. På forhånd , takk Endret 6. oktober 2008 av olebull
chberge Skrevet 6. oktober 2008 Skrevet 6. oktober 2008 Vet ikke hvordan det kan rettes, men for å få kontakt med routeren igjen er det bare å sette i en ethernetkabel fra router til maskin og gå til routerens IP-adresse. Selv har jeg satt opp passord på et par routere, men aldri fått problemer med at routeren bare forsvinner. Et par ting som jeg tenker kanskje kan hjelpe ville være å sjekke hvilken kanal routeren er på, og om du med et eventuelt uhell huket av for at routeren skulle være skjult?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå