Gå til innhold

To bilder (dråpebilde og ett natt/bil-bilde) trenger kritikk...

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

jeg har tatt to bilder her (plukket ut) og jeg vil gjerne ha feedback!

bilde 1:

post-145545-1223237861_thumb.jpg

bilde 2:

post-145545-1223237852_thumb.jpg

takk for all kritikk :)

btw, dråpebildet er mitt første vellykkede dråpebilde.

Endret av gnaling94
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I bilde nr. 1 har du fanget en S-form som hjelper til med å skape dybde i bildet. Men det er skjevt! Hvis du ser på husene så ser du det. Jeg tror også at det hadde gjort seg bedre stående, i og med at det er såpass lite å legge øynene på i sidene av bildet. De gulgrønne bladene som ble opplyst av gatelykta synes jeg ikke gjorde seg. Jeg ville ha prøvd å komponert for å unngå dem og isolere veien og S-formen mer.

Bilde nr. 2 er undereksponert, og jeg tør gjette vilt at det er i svarthvitt fordi du ikke likte fargene? For innendørs bilder er det hendig å bruke manuell hvitbalanse. Det ser ut som om du har brukt blitz. Den innebygde blitzen i kameraet gir ikke et særlig flatterende lys, og burde ikke brukes med mindre du er nødt. Ditt eneste alternativ til den innebygde blitzen når du skal ta dråpebilder er å ta bildet ved hjelp av sollys, feks i en vinduskarm eller utendørs (kaldt!). Neste gang du tar dråpebilder så kan du prøve å tenke på hva som er i bakgrunnen også. Her ser det ut som om det er en lyskilde og en karm. En ensfarget vegg eller annen overflate hadde gjort seg bedre.

Beklager om jeg virker støtende, men jeg mener det ikke slik. Jeg husker hvordan det var å holde på i evigheter med å prøve å ta et bilde akkurat når dråpen treffer vannet. (Hint! Dypp en sokk eller et annet tøystykke i vann og heng/hold den opp over bøtta/glasset/bollen med vann. Gir deg ganske jevne drypp som gjør det lettere å beregne når du skal ta bildet.)

Skrevet

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Skrevet
Beklager om jeg virker støtende, men jeg mener det ikke slik. Jeg husker hvordan det var å holde på i evigheter med å prøve å ta et bilde akkurat når dråpen treffer vannet.

hehe, det går fint! jeg er bare fjorten år og har vel ganske mye å gå på!

takk uansett :thumbup:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...