Gå til innhold

Skriv den første setningen som kommer opp i hodet ditt.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
MR SPEED skrev (2 timer siden):

Hva er forklaringen din plz

Hun spurte hva jeg holdt på med, jeg var ærlig og sa at jeg har holdt på med ChatGPT igjennom nesten hele natten. Og når hun spurte, hva er det? Og jeg svarte, det er AI, jeg snakket med AI. Hun ble litt fjammsete, og kjønte ingenting hva jeg snakket om. Snakker om og ikke ha kunnskap om dagens teknologi. ChatGPT er jo allerede verdenskjent. Ergo: Derfor ble jeg forfær. Som jeg sa, jaja hun om det. 😌😌

Endret av TheDarkSycamore - SCM
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
TheDarkSycamore - SCM skrev (5 minutter siden):

Hun spurte hva jeg holdt på med, jeg var ærlig og sa at jeg har holdt på med ChatGPT igjennom hele natten. Og når hun spurte, hva er det? Og jeg svarte jeg, det er AI, snakket med AI. Hun ble litt fjammsete, og kjønte ingenting hva jeg snakket om. Snakker om og ikke ha kunnskap om dagens teknologi. ChatGPT er jo allerede verdenskjent. Ergo: Derfor ble jeg forfær. Som jeg sa, jaja hun om det. 😌😌

Er sånn de eldre skjønner ikke sånt du prøve med kunstig intelligens du kan hende ho skjønner det da de eldre skjønner ting de har opp levd 

Spoiler

Kunstig intelligens (KI), også kalt artifisiell intelligens (AI), er et fagområde innen informatikk som fokuserer på å utvikle dataprogrammer og systemer som kan utføre oppgaver som vanligvis krever menneskelig intelligens. Dette inkluderer evner som læring, problemløsning, resonnering og beslutningstaking. KI kan brukes til å automatisere oppgaver, forbedre beslutningsprosesser og skape nye produkter og tjenester. 

Kort sagt: KI er teknologi som simulerer menneskelig intelligens for å løse oppgaver og utføre handlinger. 

Mer utførlig: 
  • Definisjon:
    Kunstig intelligens er et tverrfaglig felt som omfatter maskinlæring, dyp læring, maskinresonnering og robotikk. 

• Hvordan det fungerer:
    KI-systemer analyserer store mengder data for å lære mønstre og trender, og bruker denne kunnskapen til å ta beslutninger eller utføre handlinger. 

• Eksempler på bruk:
    KI brukes i en rekke applikasjoner, inkludert: 
    • Søkemotorer (f.eks. Google) 

• Digitale assistenter (f.eks. Siri, Alexa) 

• Anbefalingssystemer (f.eks. Netflix, Spotify) 

• Selvkjørende biler 

• Spamfiltre 

• Ansiktsgjenkjenning 

• KI i samfunnet:
    KI har potensial til å revolusjonere mange sektorer, inkludert helsevesen, finans, utdanning og transport. 

• Etiske hensyn:
    Utviklingen og bruken av KI reiser også viktige etiske spørsmål knyttet til personvern, bias, ansvarlighet og samfunnsmessige konsekvenser. 

• Norsk strategi:
    Norge har en nasjonal strategi for kunstig intelligens som fremhever viktigheten av etisk, ansvarlig og pålitelig KI. 

Kort sagt, kunstig intelligens er en kraftig teknologi med et enormt potensial, men det er viktig å utvikle og bruke den på en måte som er i tråd med etiske prinsipper og samfunnsmessige verdier. 

Hvis ho det å si til ho les kan hende ho skjønner litt mere da ikke sikker da 

@TheDarkSycamore - SCM

👍

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene ) skrev (4 minutter siden):

Vi gruer oss til den varmen på 30 varmegrader som er meldt her i Bergen nå til helgen, det er altfor varmt for oss.🥵🥵

Orkan vifter ???

• Hjerte 1
Skrevet
Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene ) skrev (2 minutter siden):

Vi har funnet orkanviftene våre frem så de er klare til varmen. Men vi gruer oss til varmen allikevel.🥵🥵

Husk mye vann is biter sett i gang nå 😊

• Hjerte 1
Skrevet
MR SPEED skrev (3 minutter siden):

Er sånn de eldre skjønner ikke sånt du prøve med kunstig intelligens du kan hende ho skjønner det da de eldre skjønner ting de har opp levd 

Vis skjult innhold

Kunstig intelligens (KI), også kalt artifisiell intelligens (AI), er et fagområde innen informatikk som fokuserer på å utvikle dataprogrammer og systemer som kan utføre oppgaver som vanligvis krever menneskelig intelligens. Dette inkluderer evner som læring, problemløsning, resonnering og beslutningstaking. KI kan brukes til å automatisere oppgaver, forbedre beslutningsprosesser og skape nye produkter og tjenester. 

Kort sagt: KI er teknologi som simulerer menneskelig intelligens for å løse oppgaver og utføre handlinger. 

Mer utførlig: 
  • Definisjon:
    Kunstig intelligens er et tverrfaglig felt som omfatter maskinlæring, dyp læring, maskinresonnering og robotikk. 

• Hvordan det fungerer:
    KI-systemer analyserer store mengder data for å lære mønstre og trender, og bruker denne kunnskapen til å ta beslutninger eller utføre handlinger. 

• Eksempler på bruk:
    KI brukes i en rekke applikasjoner, inkludert: 
    • Søkemotorer (f.eks. Google) 

• Digitale assistenter (f.eks. Siri, Alexa) 

• Anbefalingssystemer (f.eks. Netflix, Spotify) 

• Selvkjørende biler 

• Spamfiltre 

• Ansiktsgjenkjenning 

• KI i samfunnet:
    KI har potensial til å revolusjonere mange sektorer, inkludert helsevesen, finans, utdanning og transport. 

• Etiske hensyn:
    Utviklingen og bruken av KI reiser også viktige etiske spørsmål knyttet til personvern, bias, ansvarlighet og samfunnsmessige konsekvenser. 

• Norsk strategi:
    Norge har en nasjonal strategi for kunstig intelligens som fremhever viktigheten av etisk, ansvarlig og pålitelig KI. 

Kort sagt, kunstig intelligens er en kraftig teknologi med et enormt potensial, men det er viktig å utvikle og bruke den på en måte som er i tråd med etiske prinsipper og samfunnsmessige verdier. 

Hvis ho det å si til ho les kan hende ho skjønner litt mere da ikke sikker da 

@TheDarkSycamore - SCM

👍

Jeg vet det. Hvis hun kommer med noe lignende i morgen eller noe annet som ikke holder vann, så vurderer jeg kanskje og si "-ta deg en saltkrystall og studer den før du omformulere noe mer" til henne, på en sarkastisk og informativ måte. Og kanskje legge til, man kan ikke ta alt med klype salt eller kroppen har godt av litt salt. 😏😌

Ta deg en saltkrystall og studer den før du utformer noe mer:

Det er min egen vri på uttrykket "ta det med en klype salt".
Det betyr egentlig at man ikke skal tro blindt på alt man hører – man bør være litt kritisk.

Når jeg sier "Ta deg en saltkrystall og studer den før du utformer noe mer", så mener jeg at folk bør tenke seg om, reflektere litt, og kanskje sjekke fakta før de kommer med bastante påstander. 🙂🙃

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
Ciaran og Ciara ( Cassidy Tvillingene ) skrev (5 minutter siden):

Vi har laget isbiter som vi har fylt opp i fryseren med.🧊🧊👨‍🦰👩‍🦰👍👍

CC er gørr rik på isbiter akkurat nå antar jeg rett? Dere må vell kanskje ha en fryser til. 🥴🥴🥴🧊🧊🧊🧊🧊🧊🧊🧊🧊🧊🧊🤪😝😜

• Hjerte 1
Skrevet
TheDarkSycamore - SCM skrev (2 minutter siden):

CC er gørr rik på isbiter akkurat nå antar jeg rett? Dere må vell kanskje ha en fryser til. 🥴🥴🥴🧊🧊🧊🧊🧊🧊🧊🧊🧊🧊🧊🤪😝😜

Vi har fylt opp begge fryserne våre med isbiter, både den oppe i gangen og den nede i kjelleren.🧊🧊🧊🧊👨‍🦰👩‍🦰👍👍

Skrevet
TheDarkSycamore - SCM skrev (8 minutter siden):

Fryste litt nå 👎😢😝

• Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...