Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC'en starter viften på skjermkortet går sinnsykt fort og det kommer ikke bilde på skjermen.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Emne tittel sier hva problemet er..

Jeg skrudde på PC'en etter at jeg hadde byttet en vifte i Kabinettet. Det som skjedde var at PC'en startet men jeg fikk ikke bilde på skjermen og skjermkort viften gikk forferdelig fort! Restartet PC'en sirka 10 ganger så fungerte det, men jeg er redd det skal skje igjen, så noen som har noen ideer om hva det kan være? Og hvordan jeg kan fikse det?

Takker.

Edit: Det var veldig uforståelig =P

Endret av Raytee
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM
Skrevet (endret)

Om jeg forstår deg riktig så har du byttet en vifte i kabinettet. Etter dette inngrepet viser PC-en antydning på abnormal adferd. Er dette riktig?

No offence, men du uttrykker deg særdeles dårlig. Man får inntrykk av at du byttet en vifte, for å så feste den på skjermkortet.

Endret av Slettet-XHLacM
Gjest Slettet-XHLacM
Skrevet (endret)

Da er det vel kanskje en god idé å forklare oss andre brukere hva som var løsningen slik at denne tråden kan hjelpe andre? :)

Endret av Slettet-XHLacM
Gjest Slettet-XHLacM
Skrevet (endret)

Der ser du hvor lett det er å ta feil. ;)

Skjedde det helt plutselig etter å ha funket fint før, eller har du kanskje installert noen nye drivere?

Endret av Slettet-XHLacM
Gjest Slettet-XHLacM
Skrevet

Du sier du byttet en vifte og etter dette skjedde problemene. Da vil jeg tro du har kommet nær et eller annet inne i kabinettet. Sitter skjermkortet og strømkabelen skikkelig i?

Skrevet

Da skjedde det igjen. Og nå skulle jeg bare restarte PC'en så skjedde det ingenting så jeg trykkte på Skru på knappen og viftene gikk (Veldig fort!!) men ikke noe bilde på skjerm

Ingen som vet noe?

Gjest Slettet-XHLacM
Skrevet (endret)
Sitter skjermkortet og strømkabelen skikkelig i?
Nei, det tror jeg ikke (...)

?

Er det noe som er stilt inn feil i BIOS? Du kan jo restarte den (resette CMOS). Fremgangsmåte står somregel i brukermanualen. Hvis du har mulighet til å feilsøke de forskjellige komponentene, hadde dette vært lurt.

Endret av Slettet-XHLacM
Skrevet

Har gjort det. Ble ikke noe bedre, men nå skrur den seg pluteselig av når jeg bruker den også får jeg den ikke på igjen..

Gjest Slettet-XHLacM
Skrevet

Da bør du nok nesten vurdere muligheten for at det er en hardware-feil. Merkelig at det kom helt plutselig, men på en måte må jo feilen melde seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...