Gå til innhold

Har noen forslag til et bra spill med handling i?


Anbefalte innlegg

I dagens marked finnes det stort sett bare drittspill (unnskyld uttrykket).

 

Er det noen som har forslag til et spill med en brukbar handling i?

 

Spillet må være realistisk og/eller humoristisk. Handlingen må foregå i nåtid eller fortid. Futuristiske spill som Crysis og Half-Life er :thumbdown:

 

Har stor sans for point and click adventures, men action adventures er også bra.

 

Eksempler på bra spill er bl. a. GUN, Call of Juarez, Monkey Island, Runaway, Day Of The Tentacle og Sam & Max

 

I tillegg til futuristiske spill er også fantasy spill (harry potter og ringenes herre lignende spill) bannlyst.

Det samme går for hardbarkede sci-fi spill

 

Håper noen har forslag. :thumbup:

Endret av dozer22
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
No er dette kanskje ikkje så realistisk, men Starcraft har ei fantastisk bra storyline.

 

Glemte å nevne at jeg hater filmer som Star Wars, Star Trek ol. Science Fition er noe av det verste jeg vet.

Riktignok er filmer med noe innslag av sci-fi bra, f.eks. Ghostbusters, Independence Day og Back to the future, men "kun sci-fi" filmer har jeg ikke mye til overs for. Alien f.eks :nei:

 

Starcraft så ut til å være et spill med litt vel sci-fi handling i

 

Men takk for forslaget :thumbup:

Lenke til kommentar

Ta en titt på Farenheit, eller Indigo Prophecy som det også heter. Det er et historiedrevet eventyrspill med, i min oppfatning, en av de bedre historier. Den er ganske spesiell, og blir litt forvirrende mot slutten, men blir støttet av gode skuespillerprestasjoner og karakterer med dybde. Absolutt ikke noe for enhver smak, men verdt å sjekke.

Lenke til kommentar
jeg tror det du trenger er å gå deg en tur. Kikk rundt deg. Hvordan påvirker du omgivelsene? Mer realisme får du ikke.

 

Hehe, trenger ikke være så realistisk da.

 

Men ta Crysis f.eks. - Du går og går og går. Så kommer du til et fjell. Hva gjør du? Joda, du bruker supermusklene i beina og hopper over fjellet. Det er hva jeg kaller urealistisk.

 

En annen ting jeg hater er når du står rett bak en mann og skyter ham i hodet og han allikevel ikke dør av ett skudd. Patetisk.

 

Her var faktisk "Call of Juarez" et friskt pust og det sier jeg som ikke liker å spille multiplayer.

Lenke til kommentar
Men ta Crysis f.eks. - Du går og går og går. Så kommer du til et fjell. Hva gjør du? Joda, du bruker supermusklene i beina og hopper over fjellet. Det er hva jeg kaller urealistisk.

 

faen som er urealistisk med det da? Slik teknologi er jo godt på vei allerede.

 

Men for å svare på spørsmålet. Indigo prophecy vil kanskje, som nevnt, være et godt alternativ.

Lenke til kommentar
altså, om du ikke har spilt dreamfall serien så er det nok et av de spillene mest best handling

 

Har faktisk vurdert spillet, men ser at settingen er satt til år 2219. Det trekker kraftig ned. :hmm:

 

Ja, men serien speiler likevel dagens samfunn - og som sagt tidligere, legges ikke det spesielt merke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...