Gå til innhold

Vannkjøling for flere servere?


karakas

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal nå flytte endel maskiner inn i ett rack, og lurte på om det finnes ett vannkjølingssystem som kan brukes på en 5-6 maskiner og ha en eller flere felles radiatorer?

 

Det ultimate hadde vert om jeg kunne trekke rør en 5-6 meter for å frakte varmen til ett annet rom.

 

Finnes det slike systemer uten at det blir for dyrt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært litt ute av vannkjølings gamet en stund nå men så vidt jeg vet så blir det ikke levert færdlige pakker til slikt men det er jo ikke noe stort problem å fikse selv, største problemet er pumpene som skal pumpe vannet gjennom "flere meter rør"

 

Får håpe noen kan komme med et forslag, har sett mange lignende tråder før så du kan jo prøve på noen søk.

Lenke til kommentar

Ja, har selv aldri brukt vannkjøling, men nå står maskinene i ett lite vindfang på ca 1,2x1,5m og der må døra ut stå oppe for at det ikke skal bli for varmt, så jeg tenkte at når jeg nå først skal flytte maskinene inn i ei større bod og inn i ett rack, så må det være en god ide å bruke noe av all denne varmen noe nyttig, nemlig å varme opp naborommet.

 

Men ser for meg at hver maskin må paralellkobles, og da er det nok best å kjøre separate radiatorer også.

Endret av karakas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...