Gå til innhold

BK: Gode Gamle Dampen

K_59

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, befant meg på Børøya da gamle 'D/S Børøysund' tutet seg gjennom Børøysundet inn mot Stokmarknes i juli da den var på besøk. Har ikke før prøvd å konvertere fargebilder til B&W men syntes anledningen bød seg. Brukte Adjustments/B&W, satte Hue til 35 og saturation til 5%. Syntes de verdiene funket? Er det andre måter som egner seg bedre?

Oly. E-510 med ZD 14-54mm f/2.8-3.5

54mm, 1/400 sek. f/4,5 ISO 200

post-156196-1222908519_thumb.jpg

post-156196-1222908531_thumb.jpg

Endret av K_59
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tankene går til Ivar Medaas, så sånn sett har du truffet godt med tittelen. :)

Jeg synes også at bildet egner seg best i svart/hvit form, ettersom det ser ut som det kunne ha vært fra gamle dager da. :)

Skrevet
Tankene går til Ivar Medaas, så sånn sett har du truffet godt med tittelen. :)

Jeg synes også at bildet egner seg best i svart/hvit form, ettersom det ser ut som det kunne ha vært fra gamle dager da. :)

Takker for svar, ville bare prøve B&W for å prøve å få litt stemning fra gamle dager da den gikk rutetrafikk her i Vesterålen. Har som sagt lite erfaring med B&W redigering av fargebilder men det funka vel ok. Hadde kanskje passet bedre å fått til en komposisjon uten brua og andre nymotens ting men det får så være.

Skrevet (endret)

Enig i at broen trekker en god del av oppmerksomheten, men jeg satt igjen med inntrykket av at den var en del av motivet. Jeg ser altså ikke på den som noe som er i veien.

Endret av Mimir

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...