Wubble Skrevet 1. oktober 2008 Skrevet 1. oktober 2008 (endret) Hei. For litt siden, da jeg skulle hjem, så kjørte jeg ned en ganske bratt bakke, kanskje 10 meter fra huset. Der var glatt, og jeg mistet litt feste. Uansett, tror jeg fikk litt småpanikk, gasset på endel, før jeg fikk bremset. Jeg veltet aldri eller noe, men rett etter det skjedde, kom der en veldig rar lyd fra motoren. Når jeg starter den nå, kommer det en "tjegg tjegg tjegg" lyd. Vanskelig å forklare. Uansett, kan den ha skjært seg eller noe? Hvordan kan jeg i tilfelle fikse det? endret emnetittel nå Endret 2. oktober 2008 av Vycan
HondaOlav Skrevet 2. oktober 2008 Skrevet 2. oktober 2008 Tviler på at den har skjært seg, "hakker" den mens den står i ro, på tomgang? Eller bare når du kjører?
Wubble Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter Skrevet 2. oktober 2008 Lyden er akkurat det samme når den går på tomgang. Den får bare større hastighet og styrke når jeg gir gass. Hjulet går såvidt rundt. Var ihvertfall godt å høre at den sikkert ikke har skjært seg ihvertfall
Bearar Skrevet 2. oktober 2008 Skrevet 2. oktober 2008 Anbefaler å spørre på mopedportalen også, selv om de fleste der ikek er av de skarpeste knivene.
ModdeRusk Skrevet 2. oktober 2008 Skrevet 2. oktober 2008 Knekt stempelring? Eller pakningen til toppen?
kevinedomm Skrevet 2. oktober 2008 Skrevet 2. oktober 2008 Hva slags scooter har du? 2 takt eller 4 takt?
KNB Skrevet 4. oktober 2008 Skrevet 4. oktober 2008 Hvis sykkelen går på tomgang så har du ikke skjært den, det er jo mulig du har ødelagt noe av drivverket!
Wubble Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Skrevet 5. oktober 2008 Jaja, får vell skru opp å se hva som skjer inni der..
kevinedomm Skrevet 5. oktober 2008 Skrevet 5. oktober 2008 Hvis sykkelen går på tomgang så har du ikke skjært den, det er jo mulig du har ødelagt noe av drivverket! Et tegn på at den er f.eks varmeskjært er da at den går dårlig, kanskje max 5000 rpm. og bråstopper når man slipper gassen for å la den gå på tomgang? Samt at den går litt bedre når den er kald, stemmer det?
KNB Skrevet 5. oktober 2008 Skrevet 5. oktober 2008 Hvis motoren er skjært så blir det mindre kompresjon og fører til at sykkelen ikke går på tomgang. Er det annerledes med varmskjæring?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå