Gå til innhold

Fifa 09 - Konstruktiv kritikk?!


Armageddon

Anbefalte innlegg

Er det bare jeg som ser fram til Fifa 09? Etter å ha lest et par anmeldelser så er feedbacken ganske bra.

Virker som at spillet innfrir kravene, uten å ha noen store overraskelser.

 

GamesMaster (magazine) 90%

PlayStation Official Magazine 9/10

Official Xbox Magazine 9/10

IGN (UK) 8.9/10

PC GURU (HUN magazine) 93%

Xbox World 360 81%

PSM3 83%

VG 5/6

Gamer.no 8/10

 

Gleder meg til jeg for spillet i hendene så jeg kan starte sesongen på alvor. Det skjer på fredag, eller kanskje før om vi er heldige.

Noen få rundt om i verden har allerede fått spillet.

Endret av Armageddon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut til å være noen ok oppdateringer fra 08. Ut ifra det jeg har testet med demoen (360) virker det som de har gjort spillet mer gjennombruddshissig og generelt bedre flytt angrepsmessig.

 

Men jeg kan ikke være den eneste som er litt skuffet over rettningen fifa har tatt de siste årene, med heller små oppdateringer på eksisterende spill. Modeller og animasjoner har forblitt forholdsvis uendret. Utrolig irriterende at du nesten går nesten ned i knestående når du tar en vending, samt hockeyfølelsen i bevegelsene. Teknikk og finter er lite intuitivt utenfor BaP og reduserer mye av spillet til laber 6.divisjons nivå. Fifa har ikke helt tatt rettingen jeg håpet på siden rtwc98.

 

Dette er IKKE en fifa/pes argumentasjon. Synes ikke den er noe særlig bedre.

 

Ash

Lenke til kommentar
Men jeg kan ikke være den eneste som er litt skuffet over rettningen fifa har tatt de siste årene, med heller små oppdateringer på eksisterende spill. Modeller og animasjoner har forblitt forholdsvis uendret. Utrolig irriterende at du nesten går nesten ned i knestående når du tar en vending, samt hockeyfølelsen i bevegelsene. Teknikk og finter er lite intuitivt utenfor BaP og reduserer mye av spillet til laber 6.divisjons nivå. Fifa har ikke helt tatt rettingen jeg håpet på siden rtwc98.

 

Det eneste som plager meg veldig er vendingene, som ødelegger veldig mye. I PES så flyter det vesentlig bedre. Men til gjengjeld så er det bare det som plager meg mest med hele Fifa. Jeg kjøpte fjorårets PES, og det var bra. Til jeg plutselig ble veldig veldig lei. Lei av f.eks hakking online og at offline delen i PES er kjedelig som få. Jeg spiller hvertfall en god del online, og når kamper da blir avgjort pga lagging, så er det veldig irriterende. En annen ting er jo også at resultatmessig så var PES et litt mer urealistisk spill. Det skjedde så veldig ofte at det veldig mange mål i kampene og spillet gikk altfor fort. Alt det endte meg at jeg kjøpte meg Fifa08 i mai og har spilt det så å si hver eneste dag siden mai, og ennå er jeg ikke lei.

 

Teknikk og finter er noe jeg bruker veldig ofte, og en veldig viktig del av selve spillet. At du ikke bruker det mye betyr ikke at det er lite intuitivt. For min del så er fintene noe jeg bruker ofte i måten jeg angriper. Men så lenge man ikke bruker det riktig så blir det fort bare til pynt og surrete, og fører ofte til at man mister ball.

Lenke til kommentar
Men jeg kan ikke være den eneste som er litt skuffet over rettningen fifa har tatt de siste årene, med heller små oppdateringer på eksisterende spill. Modeller og animasjoner har forblitt forholdsvis uendret. Utrolig irriterende at du nesten går nesten ned i knestående når du tar en vending, samt hockeyfølelsen i bevegelsene. Teknikk og finter er lite intuitivt utenfor BaP og reduserer mye av spillet til laber 6.divisjons nivå. Fifa har ikke helt tatt rettingen jeg håpet på siden rtwc98.

 

Det eneste som plager meg veldig er vendingene, som ødelegger veldig mye. I PES så flyter det vesentlig bedre. Men til gjengjeld så er det bare det som plager meg mest med hele Fifa. Jeg kjøpte fjorårets PES, og det var bra. Til jeg plutselig ble veldig veldig lei. Lei av f.eks hakking online og at offline delen i PES er kjedelig som få. Jeg spiller hvertfall en god del online, og når kamper da blir avgjort pga lagging, så er det veldig irriterende. En annen ting er jo også at resultatmessig så var PES et litt mer urealistisk spill. Det skjedde så veldig ofte at det veldig mange mål i kampene og spillet gikk altfor fort. Alt det endte meg at jeg kjøpte meg Fifa08 i mai og har spilt det så å si hver eneste dag siden mai, og ennå er jeg ikke lei.

 

Teknikk og finter er noe jeg bruker veldig ofte, og en veldig viktig del av selve spillet. At du ikke bruker det mye betyr ikke at det er lite intuitivt. For min del så er fintene noe jeg bruker ofte i måten jeg angriper. Men så lenge man ikke bruker det riktig så blir det fort bare til pynt og surrete, og fører ofte til at man mister ball.

Det med vendingene er noe som bugger meg. Synes det er svakt at de ikke har endret grunnanimasjon og spillermodeller på minst 3 år. samme runcycle, samme vendinger, samme tanks av noen modeller med xxxl drakter. :ermm:

 

At det er lite intuitivt fintesystem, er kun min mening og jeg tviler ikke på at andre greier det helt fin. Jeg vil helst bare bruke det til å krydre spillet, og synes det er for mye visvas nødvendig og ikke gir en øyeblikkelig respons, slik at man f.eks kan utnytte en back i ubalanse. Føler man må planlegge fintene og det fjerner mye av morroa for meg. :dontgetit:

 

Ash

Lenke til kommentar
Vg sin anmeldelse.

 

Grei nok anmeldelse. Men anmelderen fikk ikke testet 10 vs 10 og nevnte ikke Clubs. Men 5/6 er en god score.

 

edit: Og der kom gamer.no sin anmeldelse.

 

 

begynte med fifa 97 på meg og var gira heilt til 05, da sa de stopp møkk lei,, men gira i år å har ikke fått me me alt det nye så e lure på ka clubs er viss noen her har peiling?:) takker for svar:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...