Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

PUA, svaret på alt? janei


Anbefalte innlegg

Jeg har lagt merke til at mange her på forumet refererer til PUA tråden med en gang gutter har spørsmål anngående det motsatte kjønn.

 

Min tanke er at det er mange her inne som tror denne guiden er en slags hellig bok til alt det gode.

Denne tanken er en smule naiv, og man kan ikke bruke den i alle sammenhenger.

Så en tråd her for litt siden der det var en fyr som ville ha tilbake eksen sin, "les PUA tråden". Hvorfor skulle dette hjelpe mot en jente som troligvis allerede vet det meste om deg. Ja og jo, det står om den kvinnelige pyskologien, men skal du prøve å få oppmerksomheten tilbake ved å trigge psyke hennes?

 

En annen ting er også at denne PUA-tråden neppe er en guide for å skaffe et langvarig forhold. Det hele er en ganske leken måte for å få med seg en dame hjem fra byen. Men hva med de neste dagene, mnd, årene? Det kan jo ikke fungere. Hvis du ikke tilfeldigvis møter en dame og det blir midt i blink for begge sider, men da vil jeg tørre og påstå at du likevel kunne ha klart å fått oppmerksomheten hennes uansett.

 

Missforstå meg feil, PUA tråden er en god og lærerik tråd, men det virker som sagt som at alt for mange tror dette er veien til suksess uansett tilfelle.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjernen i PU, PickUp eller Personlig Utvikling, er det vi kaller Inner Game. Inner Game går blant annet på å bygge opp selvtilliten. Alt for mange har dårligere selvtillitt enn hva som er bra for dem.

 

Jeg er av det syn at dårlig selvtillitt er en rot til negativitet. Det lammer deg, stresser deg og hindrer deg i å være ditt virkelige jeg.

 

Ta for eksempel tanken som altfor ofte går igjen "Jammen, jeg kan jo ikke gjøre dette fordi alle synes det er teit". "Jeg kan ikke si hei til personen, hva ville folk tro om meg?", "Nå må jeg si noe morsomt ellers tror de andre at jeg bare er en kjedelig person".

 

Dårlig selvtillitt setter så utrolig mange sperrer i hodet ditt og hindrer deg fra å slappe av og bare kose deg i andres selskap.

 

Alle trådene i denne kategorien med "Hva skal jeg gjøre for å vinne hjertet hennes?", "Hvordan kan jeg få henne interessert i meg?", "Interessert i ei jente...". Alle problemene kan løses ved å bygge opp selvtilliten. I de nevnte tilfellene antar man med en gang at man ikke er god nok som man er og må gjøre noe for å imponere henne.

 

Dårlig selvtillitt viser seg også i personer som føler de må bevise noe for å bli akseptert: Kukfekting...

 

God selvtillitt hjelper i alle forhold og situasjoner.

 

Langvarig forhold? Tenk hvor digg at typen ikke er en nærvøs kontrollfreak som blir sjalu hver gang han mister jenta av synet?

 

De jeg føler for å hjelpe henviser jeg gladelig til PU. Tenk hvor kult det hadde vært om folk generelt fikk bedre selvtillitt?

 

Jeg henviser til PU fordi det er så jævlig AWESOME!

 

 

Edit: Artig klipp som demonstrerer virkningene av dårlig selvtillitt.

Endret av Raijin
Lenke til kommentar
Kjernen i PU, PickUp eller Personlig Utvikling, er det vi kaller Inner Game. Inner Game går blant annet på å bygge opp selvtilliten. Alt for mange har dårligere selvtillitt enn hva som er bra for dem.

 

Jeg er av det syn at dårlig selvtillitt er en rot til negativitet. Det lammer deg, stresser deg og hindrer deg i å være ditt virkelige jeg.

 

Ta for eksempel tanken som altfor ofte går igjen "Jammen, jeg kan jo ikke gjøre dette fordi alle synes det er teit". "Jeg kan ikke si hei til personen, hva ville folk tro om meg?", "Nå må jeg si noe morsomt ellers tror de andre at jeg bare er en kjedelig person".

 

Dårlig selvtillitt setter så utrolig mange sperrer i hodet ditt og hindrer deg fra å slappe av og bare kose deg i andres selskap.

 

Alle trådene i denne kategorien med "Hva skal jeg gjøre for å vinne hjertet hennes?", "Hvordan kan jeg få henne interessert i meg?", "Interessert i ei jente...". Alle problemene kan løses ved å bygge opp selvtilliten. I de nevnte tilfellene antar man med en gang at man ikke er god nok som man er og må gjøre noe for å imponere henne.

 

Dårlig selvtillitt viser seg også i personer som føler de må bevise noe for å bli akseptert: Kukfekting...

 

God selvtillitt hjelper i alle forhold og situasjoner.

 

Langvarig forhold? Tenk hvor digg at typen ikke er en nærvøs kontrollfreak som blir sjalu hver gang han mister jenta av synet?

 

De jeg føler for å hjelpe henviser jeg gladelig til PU. Tenk hvor kult det hadde vært om folk generelt fikk bedre selvtillitt?

 

Jeg henviser til PU fordi det er så jævlig AWESOME!

 

Godt poeng, men selvtillitten kan da bygges opp på andre måter og. Jeg er helt enig med deg når det gjelder selvtillitt, har aldri hatt problemer med den selv. Men har en del kamerater som kunne vært litt mer frempå.

Ja, står mye viktig i PUA-tråden. Er kanskje jeg som liker å tro at folk vil ha konkrete svar, og at den tråden kan bli litt voldsom hvertfall i enkelte tillfeller.

Endret av Nukem
Lenke til kommentar

Dude, det finnes flere veier til Nirvana. Hvis du har en måte som funker bra for deg å bygge selvtillitt er det kjempe greier! Du kan f.eks legge ut om dine tanker og fremgangsmåter for å bygge opp selvtillitt.

 

En viktig tanke i PU: Aldri følg reglene slavisk. Vær åpen for andre tanker og idéer.

 

Share, baby, Share! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...