tKila Skrevet 26. mars 2003 Skrevet 26. mars 2003 Fikk så bra hjelp her tidligere i dag, så jeg prøver igjen. Nå skal jeg flette adresser fra en .txt fil inn i et word brev. tekstfilen ser slik ut: Firma 1 AS Att:MikkeMus Adressen vår 100 PB 123 Andeby 0158 Oslo Firma 2 ASA Att: Donald Duck Vår adresse 155 0555 Oslo osv. Det eneste som skiller de er blank linje. Noen som har noen ide hvordan jeg skal gjøre det? I Word fikk jeg ikke brukle linjeskift som skille. Evt hvordan jeg kan importere til Excel i følgende format: Firma: Kontakt: Adresse: Adresse2: By:
Ueland Skrevet 26. mars 2003 Skrevet 26. mars 2003 Det kan hende at Acces kan "forstå" teksten slik at du kan importere det enkelt derfra, for så å flette den med word
Osram Skrevet 30. mars 2003 Skrevet 30. mars 2003 For å få til det må det være forskjellige tegn mellom feltene i en post og de forskjellige postene. Ellers klarer ikke noe program å se forskjellen på et felt og en post. Det enkleste er om du tabulatorseparerer feltene i de forskjellige postene i tekstdokumentet først (det kan du gjøre enkelt ved å åpne det i Word og bruke søk og erstatt) og lar det være linjeskift mellom de forskjellige postene. Skriv inn tabulatorseparerte overskrifter øverst, lagre det og sett i gang med fletteveiviseren i Word (hvis du har XP) eller gjør det på den tradisjonelle måten i tidligere utgaver.
tKila Skrevet 30. mars 2003 Forfatter Skrevet 30. mars 2003 ja, det var det jeg gjorde, dvs jeg la inn en * under hver ferdige adresse. Var en kjip jobb da det var en space og jeg ikke kunne bruke search&replace....
Osram Skrevet 30. mars 2003 Skrevet 30. mars 2003 Hvorfor kunne du ikke bruke søk og erstatt? Det fungerer med alle typer tegn, også mellomrom, linjeskift etc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå