Gå til innhold

Mute / unmute master volume på en enkel måte?


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei jeg trenger litt hjelp, er det noen enkel måte man kan endre volum, mute / unmute på master sound?

Jeg trenger noen eksempler, jeg har lett en god del på google og jeg finner lite nyttig desverre :(

Greien er at jeg vil spille en wav, og hvis lyd er på mute så skal den unmute så spille av.

 

Takk for all hjelp.

Endret av Boom!
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Forresten, hvordan kan man legge en .wav fil inn i selve programmet? (bruker visual c++ express edition)

Endret av Boom!
Skrevet

Her er en mulighet (vista specific):

#include <windows.h>
#include <mmdeviceapi.h>
#include <Endpointvolume.h>

int _tmain(int argc, _TCHAR* argv[])
{
IMMDeviceEnumerator*	pDeviceEnum = NULL;
IMMDevice*		pDevice = NULL;
IAudioEndpointVolume*	pVolume = NULL;
HRESULT			hr;

CoInitialize(NULL);


hr = CoCreateInstance(
	__uuidof(MMDeviceEnumerator), 
	NULL, 
	CLSCTX_ALL, 
	__uuidof(IMMDeviceEnumerator), 
	(void**) &pDeviceEnum);

if (SUCCEEDED(hr)) {
	hr = pDeviceEnum->GetDefaultAudioEndpoint(eRender, eMultimedia, &pDevice);
	if (SUCCEEDED(hr)) {
		hr = pDevice->Activate(__uuidof(IAudioEndpointVolume), CLSCTX_ALL, NULL, (void**) &pVolume);
		if (SUCCEEDED(hr)) {
			hr = pVolume->SetMute(TRUE, NULL);
			if (FAILED(hr)) {
				printf("Unsuccessfully muted volume!\n");
			} else {
				printf("Successfully muted volume!\n");
			}
		}
	}



}

       if (pVolume)
	pVolume->Release();
if (pDevice)
	pDevice->Release();
if (pDeviceEnum)
	pDeviceEnum->Release();



CoUninitialize();
return 0;
}

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...