Gå til innhold

Jeg hater fortolling!


Anbefalte innlegg

Jeg liker å bestille ting fra utlandet. Ting jeg bruker. CD'er, DVD'er, datakomponenter, osv. Småting. Ikke bilder, båter og hus, nei, småting.

 

Vi vet alle at grensen pr. pakke er 200 kroner. Alt over dette må fortolles. Dette er idiotisk. Hvorfor skal vi bli straffet for å handle fra utlandet når utvalget av varer i Norge er elendig? For det er jo det toll er. STRAFF. Straff folket som ønsker større vareutvalg!

 

Jeg gjør alt jeg kan for å ikke betale toll. Har alltid bedt butikker om å skrive at pakken er verdt null kroner, og at det er en gave. På denne måten glir pakkene lett igjennom fortollingen, og jeg mottar varen, glad og fornøyd.

 

Men denne gangen gikk det ikke slik. Av en eller annen grunn fattet tollerne mistanke da de så pakken min med 50 cd-plater, og spør meg nå om å få se kvitteringen. Den vil jeg ikke vise, for der står det jo at cd'ene koster langt over 200 kroner tilsammen. Jeg kunne ha bestilt en og en cd, men da måtte jeg ha betalt mye i frakt, så derfor bestilte jeg alle sammen. Jeg tror de fattet mistanke da de så at det var en stor og tung pakke med mange like objekter inni. SELV OM verdien er oppført til bare $10 dollar, og markert med "gave".

 

Hva gjør jeg nå?

 

Jeg kommer IKKE til å betale for fortolling. Så jeg ser på andre muligheter:

 

1.) Oppdrive en kvittering fra selger hvor jeg får selger til å skrive et lavere beløp på kvitteringen

2.) Si at jeg ikke har kvittering, og at de bare skal se å gi meg pakken. Hvilken RETTIGHET har de uansett til å nekte meg å motta en GAVE som er verdt $10 dollar? Det er jo 55 kroner.

 

Noe er galt med dette landet når de plukker på folk som vil nyte god musikk, og ikke går etter narkolangere istedenfor!

 

- Har du negative kommentarer kan du la være å svare på dette innlegget. Vil du hjelpe, så takk.

 

Og husk.... FREE SPEECH!!!

 

Mvh.

Tommy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...