m0g1e Skrevet 24. september 2008 Skrevet 24. september 2008 Lurer veldig på hva som går av mitt MSI NX7900GT skjermkort her. Uten drivere (eller standard VGA-drivere) vises ikke disse renderingsfeilene i Windows. Etter jeg har installert drivere kommer feilene fram. Har forsøkt forceware 84.21 og 175.16. Resultatet er det samme. Tempen er 48C. Helt normalt. GPU er ikke overklokket. Noen spill viser også renderingfeil, og noen fryser. Hva er feilen? 7900GT krever som sikkert mange har gjettet en PCI-express strømtilførsel. (bildet under) Tingen her er at jeg må bruke en omformer siden PSU-en ikke har en slik tilkobling. Men på denne er det kun EN molex plugg til PCI-Ex. Hvor lurt er det å bruke en slik? Har funnet masse omformere til PCI-Ex, men disse har alltid TO molex til en PCI-Ex. Jeg er derfor kanskje litt redd for at det kommer for lite strøm? Uansett skal jo ikke renderingsfeilene komme opp i Windows for det.
Sertito Skrevet 24. september 2008 Skrevet 24. september 2008 Var det sånn da du fikk det? Muligens at det er en feil på kortet. Men kan også sitte i andre deler av pc. F.eks. kortet kan hende ikke får nok strøm til å kunne drives som det skal? En feil i pci koblingen? Men er ingen proff så ville nå ringt leverandøren
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå