Gå til innhold

Gigantisk plakat i stua - Hvordan skal jeg få det til?


Anbefalte innlegg

Siden jeg har en nokså stor stue, med høyt under taket. Ser jeg for meg et gigantisk portet på den ene veggen. Størrelsen blir kanskje opp mot 2 meter høyt og ca 1,5 meter bett og skal være i svart hvit.

 

Fotografiet, er etter meget stor sannsynlighet tatt med et gammelt speilreflekskamera(har ikke tatt kontakt med fotografen av bildet enda).

 

Hvordan lar dette seg løses? Har kikket på et par nettbutikker(Japan photo osv) men ser ikke ut som de kan skrive ut så stort. Hvem må jeg kontakte for å få til dette, og ca. hvor mye må jeg regne med å betale?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som gjerne er begrensningen er vel bredden på plottere. Og det vanligste er 42". Man får også 44", 50 og 60". Men de sistnevnte er ikke så vanlig. Når det gjelder lengden så kan være mange meter avhengig av materialet som det skrives ut på. Lerret er som sagt veldig holdbart, men er ikke billig. Så det er slett ikke umulig!

Lenke til kommentar

Om du skal ha topp kvalitet vil det nok koste litt.

Skal du ha et så stor bilde må du få tak i negativet, en scanning av et 10x15 bilde blir nok ikke voldsomt flott.

 

HP lager skrivere opp til 2,6 meter i bredden, men om det er noen i landet som har en slik og skriver ut for hvermannsen er en annen sak.

 

Farvelabben skriver ut i 124cm bredde:

http://www.farvelabben.no/fargekopier_analog.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...