Gå til innhold

Hjelp til kjøp av ny PSU


sammy70

Anbefalte innlegg

Da pc'n min har tatt kvelden, trenger jeg hjelp til å velge riktig psu. Har lite peiling på dette.

 

Mener å huske fra tidligere år at man måtte kjøpe forskjellig psu ut fra hvilken cpu man hadde (amd eller intel), altså at det var forskjell på "pluggen" som man satte i hovedkortet. Vet ikke om det er slik lenger..

 

Psu'en jeg har nå er denne: http://www.itbutikken.no/i/386807/2.htm

 

Tror hovedkortet er et msi kort som heter ms-7125 og cpu er amd x2 4800+

 

Trenger en psu på minimum 400 watt som er relativt stillegående og til en grei pris.

I maskinen sitter det pr. i dag 3 sata disker, en ide disk, to dvd drev og et pci express skjermkort, så må ha nok strømkontakter til dette.

 

Håper noen kan hjelpe meg slik at jeg kjøper riktig psu.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

disse er gode strømforskyninger

 

TX 750

TX 650

VX 550

VX 450

 

selv eier jeg 2stk modulære (avtagbare kabler) HX 620 corsair psuer, og har bygd en maskin med en VX 450 (VX og TX har fastmonterte kabler). alle er stillegående, yter godt og er av veldig høy kvalitet.

 

til ditt oppsett holder det lenge med en VX 450, men jeg hadde spandert på meg en TX 650 for å ha psu til en framtidig oppgradering.. eller en HX 620/HX 520 dersom du er lei av kabelrot.

Lenke til kommentar
hvilken valgte du?

 

erfaring når du har kjøpt de er også moro :) bra å vite om folk blir fornøyde med anbefalingene mine

 

Kjøpte VX 450 og den fungerer utmerket :thumbup:

Ser dog i ettertid at det kunne vært kjekt med avtagbare kabler da det var mange av de...

Men alt i alt er jeg veldig fornøyd :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...