Gå til innhold

noen som vet om billig hard disk til xbox 360?


simentp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til dere som tror chiping vil løse problemet med at dere ikke får lov til å ha større harddisker enn 120GB: Tro om igjen!

 

Det finnes riktignok et hack som gjør det mulig å sette inn en annen harddisk enn MS sine egne harddisker, men størrelsen på denne er fremdeles begrenset til samme størrelser som MS har på sine harddisker: 20GB og 120GB (Jeg tror ikke noen har laget er slikt hack for 60GB harddiskene enda og det er vel tvilsomt om noen gidder å ta seg bryet med å gjøre det heller?)

 

Harddisk hacket kan for øvrig brukes selv om du ikke har chippet konsoll, men det er kjent for å være en av de tingene som får konsollet ditt bannet fra LIVE, så det er vel sånn omtrent ingen gode grunner til å bruke noe annet enn MS sine egne harddisker, med mindre konsollet ditt allerede er bannet fra LIVE.

 

Så fortsett å lete etter billigst mulig MS harddisker dere. Det er nok det som er mest lønnsomt uansett, selv om MS tar blodpriser for harddiskene sine :(

Lenke til kommentar
Til dere som tror chiping vil løse problemet med at dere ikke får lov til å ha større harddisker enn 120GB: Tro om igjen!

 

Det finnes riktignok et hack som gjør det mulig å sette inn en annen harddisk enn MS sine egne harddisker, men størrelsen på denne er fremdeles begrenset til samme størrelser som MS har på sine harddisker: 20GB og 120GB (Jeg tror ikke noen har laget er slikt hack for 60GB harddiskene enda og det er vel tvilsomt om noen gidder å ta seg bryet med å gjøre det heller?)

 

Harddisk hacket kan for øvrig brukes selv om du ikke har chippet konsoll, men det er kjent for å være en av de tingene som får konsollet ditt bannet fra LIVE, så det er vel sånn omtrent ingen gode grunner til å bruke noe annet enn MS sine egne harddisker, med mindre konsollet ditt allerede er bannet fra LIVE.

 

Så fortsett å lete etter billigst mulig MS harddisker dere. Det er nok det som er mest lønnsomt uansett, selv om MS tar blodpriser for harddiskene sine :(

 

 

Det er vel ingen i denne posten som har sagt at de tror chiping løser HDD problemet??

Lenke til kommentar
Det er bare PS3 som har 2,5" Sata harddisk. Xboxen har en egen fra MS som ikke kan byttes ut mot annent enn dems egne, som bare er i 20, 60 og 120gb. Hvis du har en ekstern harddisk kan du ikke lagre spill, savegames og maps til spill og sånt, der kan du bare ha musikk og film.

 

Sorry, men det innlegget var så phail.

 

Det er en 2,5" disk inne i plast-kabinettet til xbox-harddisken. Tror du meg ikke så kan du prøve å åpne den selv. Når jeg tenker etter så var det faktisk en Fujitsu Siemens-disk.

Så ja du kan fint pakke inn en 1TB-disk inni der, men da måtte du ha brukt en 3,5"-disk og den ville ikke fått plass inne i disk-kabinettet. Skulle du derimor gjøre det så er det fullt mulig å gjøre det hvis du vil ha en disk liggende åpen vedsidenav xboxen.

Skulle du ha puttet inn en 2,5"-disk så hadde du fint fått plass til den inne i disk-kabinettet.

 

I uansett tilfelle ville du måtte formatere disken i FATX-formatet for å få xboxen til å gjenkjenne den som en vanlig xbox disk. (Med mye mer plass.)

Jeg er ikke helt sikker på hvordan man formaterer i FATX, men jeg skal se om jeg finner noe.

 

EDIT: Jeg finner noe om xboxdumper hvis jeg søker på google. Den skal kunne ta image av disker or gjenopprette dem.

Endret av PsykoRage
Lenke til kommentar
Det er vel ingen i denne posten som har sagt at de tror chiping løser HDD problemet??

 

Kan virke som om noen tror det jo (innlegg #20 og utover) Ellers ville det ikke være noen grunn til å diskutere chipping i en tråd som egentlig handler om å finne billige alternativer til de harddiskene som MS selger.

Lenke til kommentar
Det er en 2,5" disk inne i plast-kabinettet til xbox-harddisken. Tror du meg ikke så kan du prøve å åpne den selv. ...

 

Helt korrekt!

 

Så ja du kan fint pakke inn en 1TB-disk inni der, men da måtte du ha brukt en 3,5"-disk og den ville ikke fått plass inne i disk-kabinettet. Skulle du derimor gjøre det så er det fullt mulig å gjøre det hvis du vil ha en disk liggende åpen vedsidenav xboxen.

Skulle du ha puttet inn en 2,5"-disk så hadde du fint fått plass til den inne i disk-kabinettet.

 

Teknisk mulig å fysisk koble den til ja, men Xbox360en vil ikke godta andre harddisker enn de som er FATX formatert (som du også nevner selv) og som i tillegg bærer MS sin unike nøkkel. Denne nøkkelen er knyttet opp mot de ulike modellene/størrelsene av harddisker som MS selger. I praksis betyr det at selv om du kobler til en harddisk på 1TB så vil ikke xboxen din kunne lese av partisjoner som er større enn 120GB (Ettersom det er den største harddisken MS selger pr dags dato)

 

Jeg snakker nå selvsagt om SATA disker. For USB tilkobling gjelder helt andre regler.

 

I tillegg er det hacket som finnes på nettet laget slik at det forutsetter at du har en harddisk av et bestemt merke og en bestemt modell (Det er for øvrig snakk om en 2,5" harddisk som passer inn i HDD-bayen, ikke noe slikt hack eksisterer for noen 3,5" harddisker enda) . Er du dyktig nok klarer du sikkert å lage ditt eget hack som får Xboxen til å lese akkurat DIN harddisk, men det er enklere å kjøpe en harddisk av den rette typen enn å finne opp hjulet på nytt, mener nå jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...