zZzZz Skrevet 25. mars 2003 Skrevet 25. mars 2003 På min kommende hjemmeside så har jeg tenkt å ha tre rammer. En skal gå vannrett øverst, mens de to andre går loddrett, under toppramma. Har laga et lite eksempel her: <HTML> <HEAD> <TITLE>Frames-eksempel</TITLE> </HEAD> <FRAMESET COLS="18%,*" ROWS="18%,*"> <FRAME NAME="topp" SRC="topp.html" MARGINWIDTH="10" MARGINHEIGHT="10" SCROLLING="auto" FRAMEBORDER="1"> <FRAME NAME="meny" SRC="meny.html" MARGINWIDTH="10" MARGINHEIGHT="10" SCROLLING="auto" FRAMEBORDER="1"> <FRAME NAME="hoved" SRC="hoved.html" MARGINWIDTH="10" MARGINHEIGHT="10" SCROLLING="auto" FRAMEBORDER="1"> </FRAMESET> <NOFRAMES>Nettleseren din støtter ikke frames</NOFRAMES> </BODY> </HTML> Jeg vil at det hele skal se omtrent slik ut: --------------------------- | topp.html | --------------------------- |meny.html | hoved.html | | | | | | | | | | ---------------------------------
zZzZz Skrevet 26. mars 2003 Forfatter Skrevet 26. mars 2003 Går det eventuelt an å lage indexen med to vannrette rammer, og lage et nytt frameset inn i under.html, eller noe sånt, som da går loddrett?
Absorb Skrevet 26. mars 2003 Skrevet 26. mars 2003 Uten at jeg har prøvd det vil jeg tro følgende kodesnutt vil løse problemet: <frameset rows="50%,50%"> <frame src="row2.html"> <frameset cols="50%,50%"> <frame src="row1col1.html"> <frame src="row1col2.html"> </frameset> </frameset> Du må selfølgelig sette størrelsene slik at det passer i ditt oppsett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå