Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får Blåskjerm på dataen min. DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL


Anbefalte innlegg

I dag da jeg kom hjem fra skolen satt jeg meg ned til å starte den nylagde dataen min. Trykte på startknappen og satt der litt å fann ut at alt hadde låst seg. Etter en tid med venting kom det blåskjerm:

 

Om dataen min:

 

- Helt ny data med windows vista ultimate 64bit.

- 4gb ram 6400 ddr2

- 2 hardisker(2x Western digital 500gb)

- Hovedkort: EVGA Nforce 750i SLI FTW

- Skjermkort: Gainward GTX 280, 1gb ddr3

 

Er ikke dataekspert så trenger mye hjelp. har prøvde mange måter på å få den til å fungere. Det kan vere hardiskene, men trur det er noe med rammen. Andre årsaker kan det også være. Dataen min funka helt topp. har spillet på den i ca. 1 veke. så plutselig stoppa alt opp. Bildet stoppa opp. En stund etter den stoppa opp kom blåskjermen. Har ikke peiling på hva det kan vere nå. Har lest alt av formum hvor de snakker om dette problemet, bare at her kommer du ikke inn i windows. Eneste er biosen eller den fordømte blåskjermen.

 

 

Er er blåskjermen jeg får hele tia:

 

BLÅSKJERM

-------------------------------------------------------------------------------------------

A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer.

 

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

 

Technical Information:

 

*** STOP: 0X000000D1 (0X0000000000000000, 0X0000000000000002, 0X000000000000000000,0

XFFFFFA60012F923E)

 

*** nvstor.sys - Adress FFFFFA60012F923E base at FFFFFA60012F3000, Datestamp

46671a38

-------------------------------------------------------------------------------------------

 

Har prøvd å finne svar i mange forums men der er ingen som er i likhet med mitt problem. Har skjekka ram brikkene om de står godt i slottene. Har kobla ut en av hardiskene (den med windows vista 64bit på) å prøvd å legge inn Vista på den andre harddisken, men da henger maskina seg opp og deretter kommer blåskjermen.

 

er pissed:(

alt funka så fint til dette kom.

Trenger virkelig hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må bare si med en gang at dette kan jeg ikke - men JEG fikk også slik blåskjerm på min nye Vista maskin og da var det driverne til musa som måtte oppdateres. Har du innstallert noe nytt etter at det funket sist? I så fall avinnstaller dette (eventuelt gå til systemgjennoppretting og gjennopprett til sist gang alt funket FØR blåskjerm)Hent så ned nye drivere fra nettstedet til produsenten.

 

Mange andre her som kan masse mer om dette en meg og sikkert kan hjelpe deg hvis dette ikke funker. Lykke til!

Lenke til kommentar

Trådstarter skriver jo at han ikke kommer inn i Windows på den aktuelle PCen, og jeg kan også tilføye at han har problemer med å komme særlig lengre enn etter BIOS. F.eks. fryser også PCen når han booter fra Vista-CDen og skal til å skrive inn produktnøkkelen (fordi jeg sa at han nok kunne fikse problemet med å formatere, siden datamaskinen var så ny), så når han får blåskjerm også av å boote fra CDen tyder vel det på at det ikke kun er en muse-driver eller lignende. Følte bare at denne informasjonen kunne hjelpe andre til å stille en diagnose.

Lenke til kommentar

nvstorage.sys = nvidia storage driveren tipper jeg. Altså nvidia harddisk chipsett drivern.

 

Prøv å starte i sikkermodus og enten oppdater driveren eller avinstaller der.

 

Edit: hvis det skjer under install og så er den driveren på cd'en. Og det kan være hw problem som får driveren til å tryne, men jeg tror ikke det. Evt prøv med en xp cd (f.eks tinyxp rev 9) med nyeste drivere.

Endret av Terrasque
Lenke til kommentar

Hei,

 

Når du benytter 64bit versjon av Vista eller XP er OS'et veldig kresen på valg av RAM.

 

Har selv innstallert en 64bit Vista på en PC til en venn av meg med nesten samme feilangivelse.

Med nesten samme mener jeg at jeg også fikk henvisning til samme fil som deg.

Men etter flere restarter og runder med feilsøking, dukket også feilen opp med andre filer.

 

Prøv følgende:

Start opp med kun en minnebrikke.

Klokk ned denne hvis mulig...

Det beste; prøv en helt annen minnebrikke.

Dette løste problemet i mitt tilfelle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...