Gå til innhold

Trenger Dogfunk.com erfaringer


Xarus

Anbefalte innlegg

Hei, bestillte nettopp et par sko fra. Skrev inn adresse blabla, shipping og alt osv. Sikk sånn "Saving" ett eller annet på slutten, så kom jeg tilbake til siden igjenn. Men har ennå ikke fått noen mail om at de har tadt imot bestillingen min. Det er heller ikke noe på "Order History" Skal det være slik? Er litt redd for å trykke på det igjenn og kanskje riskikere å bestille dobbelt.. Bestillte supra sko btw.

 

Mvh Xarus

Endret av Xarus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Før du spør videre, Ulrik91:

 

Du må betale 10,7 % toll av varens/varenes verdi og frakten til sammen. Du må også betale 25% moms av varens verdi, frakt og toll til sammen.

En enkel måte å finne totalpris på er å gange varens verdi + frakt med 1,357.

 

Eksempel:

 

Jakke: 200 $

Frakt: 60 $

Totalt: 260 $

Toll: 260 $ *0,107 = 27,82 $

Totalt: 287,82 $

Moms: 287,82 $ * 0,25 = 71,955

Totalt: 359,775 $

 

Kilde

Endret av Startfanet
Lenke til kommentar

woooow... det er intenst ass...

 

man takker for veldig konkret svar!

 

er litt nedtur da; fra å tro at jeg faktisk skulle få et par sko for rett over 50 dollar porto inkludert til å få vite at jeg mest sansynlig må betale det dobbelte...

 

da jeg kjøpte et par sko fra skateamerica slapp jeg både porto og mva. hva tror dere det kom av? (foresten det tok 3 mnd. før skoa kom så ikke bestill fra skateamerica)

Lenke til kommentar

Skateamerica er scam lang vei.

 

Det pleier som regel å komme regning noen uker etter mottatt vare. Det kan hende skateamerica skrev på falsk verdi, jeg vet ikke.

 

Og forresten; det blir uansett billigere å bestille fra Dogfunk. Jeg bestilte jakke og bukse som i Norge ville kostet meg rundt 5000. Jeg betalte 2600 med alt inkludert.

Lenke til kommentar
Jeg stusser litt på portoen der, men hvis du sier det så.

QTY ITEM NO. ITEM DESCRIPTION EACH TOTAL

1 GLO0049-BLA-S13 Globe Lutzka Culprit Skate Shoe - Men's

Black/Red, 13.0 $45.47 $45.47

1 CIR0292-BRO-S13 C1RCA 205 Vulc Skate Shoe - Men's

Brown/Originals, 13.0 $48.97 $48.97

Subtotal: $94.44

Tax: $0.00

Shipping: $94.50

Total: $188.94

 

bestilte skoa i dag... to par sko kom på 94.5$ og portoen kom på 94.5$ = 1300kr + toll og mva = rundt 1600-1800 kr... :S blei ikke så veldig mye billigere enn å kjøpe i butikken egentlig...

 

men men...

 

 

Nei, men det er fordi frakten er litt dyr, og du kjøpte ÉN ting, jeg sparte sikkert et par tusen kroner når jeg kjøpte der i fra... Men jeg kjøpte sammen med to andre også.

kjøpte to par sko.. men portoen blir jo dyrere jo tyngre/større vare du kjøper...

men det jeg har tengt til er å flytte til USA... da slepper jeg å betale porto når jeg kjøper varer til over 50$ og jeg sleppper mva/toll :D

 

problemet løst ;)

Lenke til kommentar

bestilte skoa natt til mandag å fikk de levert på døra rundt klokka 8 på torsdag!? hva faen? har supermann flydd de over havet? villt konge side!

har ikke sjekke hvor mye jeg måtte betale alt i alt enda, men den raske portoen kosta vel en del å det kan jeg skjønne... dogfunk.com, konge side! fra nå av min faste sko-side ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...