Fphonex Skrevet 15. september 2008 Skrevet 15. september 2008 hei:) jeg sitter og kjeder meg, så prøver finne ut hvordan man kan kjøre en shutdown på en annen mans pc i samme nettverk? hadde vært gøy kunne det:) vet om at man kan sende en fil til vedkommende som han/hun åpner også slår den seg av, men er det en "raskere" metode, kanskje noe man kan skrive inn i cmd for og kjøre en instant shutdown? takker for svar:) fphonex
Fphonex Skrevet 15. september 2008 Forfatter Skrevet 15. september 2008 Start -> Run/Kjør -> Shutdown -i joda, men poenget er å ta shutdown på en bestemt pc.. f.eks kameraten min sin pc som heter "ruben" vet soppas at "shutdown -m" skal ha noen innvirkning, som jeg selv har prøvd, men finner ingen måte "sende" det.. har prøvd noe som jeg fant "shutdown -m //computername" men funka ikke hverken som ".bat" eller i "cmd"
Nickless Skrevet 15. september 2008 Skrevet 15. september 2008 I Shutdown -i kan man jo legge til navn på pc'er :S
abrj Skrevet 15. september 2008 Skrevet 15. september 2008 Du har slaskene gal vei! For å slå av: gå ut i cmd, skriv shutdown -s -m \\maskinnavn For å restarte: gå ut i cmd, skriv shutdown -r -m \\maskinnavn Du kan også legge til tidsintervall med -t xx (hvor xx er sekunder, standard er 30 sekunder) Hvis du vil ha med beskjed benyttes -c "kommentar, maks 127 tegn"
Fredrik. Skrevet 15. september 2008 Skrevet 15. september 2008 Må ikke den andre PCen aktivere noe før dette går? Eller er det faktisk så lett å restarte Pcer på et nettverk? Har jeg nesten vanskelig for å tro! Funka det Fphonex?
Fphonex Skrevet 15. september 2008 Forfatter Skrevet 15. september 2008 Du har slaskene gal vei!For å slå av: gå ut i cmd, skriv shutdown -s -m \\maskinnavn For å restarte: gå ut i cmd, skriv shutdown -r -m \\maskinnavn Du kan også legge til tidsintervall med -t xx (hvor xx er sekunder, standard er 30 sekunder) Hvis du vil ha med beskjed benyttes -c "kommentar, maks 127 tegn" okey takker for utfyldene svar:) prøvde ta slasken andre veien og:P men hadde ikke "-s -m" Må ikke den andre PCen aktivere noe før dette går? Eller er det faktisk så lett å restarte Pcer på et nettverk? Har jeg nesten vanskelig for å tro! Funka det Fphonex? skal teste de i morra:) så vil siifra om det da:)
Fphonex Skrevet 16. september 2008 Forfatter Skrevet 16. september 2008 må nok aktivere den andre pc-en ja;) for fikk det ikke til:P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå