Mahler Skrevet 14. september 2008 Skrevet 14. september 2008 Med tanke på wotlk, har eg hørt warriors er blitt veldig gode å tanke med, og da også på AoE tanking i tillegg til at det ikke er shattered halls lignende instanser (ifg. blizz). Kan eg trygt gå over til warrior tanking og ha det fett i heroics uten å måtte være på 110% fokus hele tiden? Kan man gjøre heroics uten å ha CC med seg? Historie: Jeg har en 70 warrior, med godt nok tanking gear til hc og kara, men når eg tanker heroics hater eg det inderlig siden eg puger det pga. multimob-tanking, synes rett og slett det er et slit og en er ikke alltid like opplagt til å yte 110%. Har en paladin tank veldig godt gearet, clearet full ZA med den og alt er en fryd uten like. Problem: Venner rerollet på allianse, paladin er på horde. Warrioren min derimot er på allianse, og akkurat no levler eg en ny paladin som tank. GRUSOMT kjedelig, selv med reqruit a friend.
kafan Skrevet 14. september 2008 Skrevet 14. september 2008 Blizz har et uttalt mål om at tanking for warriors skal bli mye morsommere. Du får masse str på gear. Tviler på at du kan slacke, men er vel meningen at det skal bli mer abilities og mindre spamming av svært få. Palas vil sikkert fortsatt være bedre på aoe-tanking, uten at man blir så "avhengig" av å ha en palatank med seg.
Maehra Skrevet 14. september 2008 Skrevet 14. september 2008 Kan være jeg misforstår litt men det høres ut som om du ønsker å kunne gå heroics/10-mans uten å gjøre noe særlig Uansett roper Blizzard lovord om X antall ganger så mange scriptede trash-events, minibosser og den slags i instancer enn å bare pløye seg gjennom masse trash packs. CC mister nok ikke den plassen den har, det hadde jo ødelagt alt for hundrevis av undergearede mages/rogues. Uansett tror jeg ikke de forskjellige tanke-classene kommer til å endre seg i forhold til hverandre, de kommer nok til å bli forandra, men de kommer til være gode til forskjellige ting slik de er nå.
Mahler Skrevet 14. september 2008 Forfatter Skrevet 14. september 2008 10 manns har ikke vært problemet i det hele tatt, med mindre du må som warrior tanke den aleine. Det som er artig som warrior tank er at det nettopp er utfordrende, men på samme måte kan det ofte være forferdelig frustrerende som Shatt.halls og ramparts(disarm blant annet). Noen generelle tips til hvordan man kan tanke greit uten CC i f.eks en lett hc som SP? Jeg marker opp skull og X, har skull som fokus slik at eg enkelt kan slam når den er klar mens eg tabber rundt og hiver rundt noe devestate på de andre. Problemet er at ivrige dpsers tar aggro fra skull, og dette problemet hadde eg aldri som paladin, da eg bare fokuserte på skull mens det andre ble tanket av passive abilites hehe. Og det er kjedelig å måtte be godt gearete dpsers om å roe seg da de aldri trengte det på min pala, der kunne firemages gå all out og man pullet gjerne et helt rom i shatt.halls.
Maehra Skrevet 14. september 2008 Skrevet 14. september 2008 10 manns har ikke vært problemet i det hele tatt, med mindre du må som warrior tanke den aleine. Det som er artig som warrior tank er at det nettopp er utfordrende, men på samme måte kan det ofte være forferdelig frustrerende som Shatt.halls og ramparts(disarm blant annet). Noen generelle tips til hvordan man kan tanke greit uten CC i f.eks en lett hc som SP? Jeg marker opp skull og X, har skull som fokus slik at eg enkelt kan slam når den er klar mens eg tabber rundt og hiver rundt noe devestate på de andre. Problemet er at ivrige dpsers tar aggro fra skull, og dette problemet hadde eg aldri som paladin, da eg bare fokuserte på skull mens det andre ble tanket av passive abilites hehe. Og det er kjedelig å måtte be godt gearete dpsers om å roe seg da de aldri trengte det på min pala, der kunne firemages gå all out og man pullet gjerne et helt rom i shatt.halls. Der må jeg si meg veldig enig, det er en av grunnene til at jeg aldri noensinne PUGer som tank. Skjer ofte at ranged classer begynner å fyre noe helt villt før jeg har fått inn 2-3 slag. Når jeg spør de om de gidder å roe seg ned blir de sure og roper død og forderving over at "de ikke skulle måtte gimpe sin egen dps fordi tanken suger" og den slags drit. Nei, gogo guild runs
Mahler Skrevet 14. september 2008 Forfatter Skrevet 14. september 2008 (endret) seriøst: prot warrior wotlk Vil ikke dette 70 buildet eie hardt i aoe tanking (tenker ikke 12 mobs på meg, men 5-6 lett) når content patch kommer? Ante ikke at talentene såg så bra ut. edit: Svar til Maerha. Eg er veldig casual spiller, å få guild som tank som har tid til toppen 3x raid i uken og lite hc utover det ikkje alltid lett ( når det er hardt på skolen kan eg av og til ta fri en hel uke). Ender som oftest med pug og slikt hehe. Endret 14. september 2008 av Mahler
Maehra Skrevet 14. september 2008 Skrevet 14. september 2008 Guilds trenger heller ikke være hardcore. Massevis av små sosiale guilds som gjør litt heroics og kara++ noen ganger i uka og der du kan være inaktiv så lenge du vil.
Rata101 Skrevet 15. september 2008 Skrevet 15. september 2008 Det som er artig som warrior tank er at det nettopp er utfordrende, men på samme måte kan det ofte være forferdelig frustrerende som Shatt.halls og ramparts(disarm blant annet). Noen generelle tips til hvordan man kan tanke greit uten CC i f.eks en lett hc som SP? Imp. Rend! Neida Men thunderclap funker vel litt hvertfall? Lenge siden jeg tanket med warrior sist. Men jeg husker at det er problematisk å veie opp for healing-aggroen. Første Heroic jeg tanket med warrior var Sethekk Halls. Det var sinnsykt stress. Men jeg fikk kule pauldrons ^^ Fant kjapt ut at warriortanking med PUG gjerne endte opp i alt for mye frustrasjon for meg. Heldigvis fyller friendslista seg kjapt når man er tank. En ting er hvertfall sikkert - heroic warrior tanking er noe HELT annet enn å subbe rundt som DPS eller healing.
Sneglen Skrevet 16. september 2008 Skrevet 16. september 2008 (endret) Tenker selv på et slikt build i 3.0.2: http://wotlk.wowhead.com/?talent=LV0cZZVctMg0zidIdsGo Kanskje bytte Incite med Puncture. Har store forventninger til AoE-tanking på warrioren min når den nye patchen kommer Ser også at den ene Glyphen blir veldig interessant da den åpner for å Thunderclappe 4 ekstra mobs (om jeg leste riktig). Da burde det være riktig så enkelt (80-build: http://wotlk.wowhead.com/?talent=LV0cZVZVctrgczidIdsGo) Endret 16. september 2008 av Sneglen
Rata101 Skrevet 16. september 2008 Skrevet 16. september 2008 Har ikke sett på WotLK protection treet før, men det ser iallefall morsomt og dynamisk ut ved første øyekast.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå