shusjord Skrevet 13. september 2008 Skrevet 13. september 2008 Hei! jeg holder på å finner deler til mitt første selvbyggerprosjekt. Men jeg er veldig usikker på komitabilitet mellom komponentene. Jeg har søkt rundt etter info om dette, men syns det er vanskelig å finne tak i. Ikke mange tråder her på forumet ser ut til å omhandle bygging av AMD-PC'er. Jeg kan trygt si at jeg ikke har greie på hardware men har altri likt "trynet" på Intel. Er Intel et bedre valg enn AMD? Listen over komponentene finnes Her Si fra om linken ikke funker. Maskina skal brukes til mye forskjellig, bl.a media, nett og spill. Oppsettet bruker AMD 790FX Chipset, med AM2+ Sokkel og Mulighet for CrossFire. Jeg trenger det meste nytt foruten OS, lydkort, nettverkskort og høytalere. Kjøper heldst alt hos Amentio.no, og betaler heller noen ekstra hundrelapper. Jeg ønsker å finne en balanse mellom pris, ytelse, utseende og oppgraderingsmuligheter. Dersom det er noen konflikt mellom delene jeg har sett meg ut, ville det vært strålende om noen kunne kommentere det. Dersom noen har ellers meninger/kommentarer om valg av deler ville jeg satt svært stor pris på dette.
Svenni212000 Skrevet 13. september 2008 Skrevet 13. september 2008 (endret) Her har du en rask handlekurv fra Amentio.. [EDIT:] Her har du også en fra Komplett: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...1D-E646DF282C1F Endret 14. september 2008 av Svenni212000
shusjord Skrevet 14. september 2008 Forfatter Skrevet 14. september 2008 (endret) Tusen takk for svar! Men nå ble jeg bare enda mer usikker! (= Jeg har skifta ut skjermkortet til det du anbefalte hos amentio. Beholdt den litt billigere prosessoren. Beholdt Antec nine hundred, skiftet skjerm til en amentio.no faktisk har - skiftet cpu-vifte til en CoolerMaster-løsning... Og begynner å bli ganske fornøyd! Tusen takk for bryderiet. EDIT: Her er den nye lista. Endret 14. september 2008 av shusjord
haalo Skrevet 14. september 2008 Skrevet 14. september 2008 Kan være en idé å kjøpe et hovedkort med den nye SB750-sørbroa.
shusjord Skrevet 14. september 2008 Forfatter Skrevet 14. september 2008 Takk for tipset. Ser ut som at det ikke er så mange kort med dette SB750 å finne enda? Her er det mye jeg ikke har peiling på. Her er rimeligste alternativ på koplett.no. Jeg ser at dette hovedkortet har integrert skjermkort, og en AGP-slot...? Jaja. Noen som vet noen grunn til ikke å gå for dette kortet?
Svenni212000 Skrevet 14. september 2008 Skrevet 14. september 2008 (endret) Asus M3A78-T AMD 790GX+SB750 har integrert skjermkort ja. Men det er ikke til noe problem, faktisk så kan dette om du har Vista være svært positivt. Da kan du benytte deg av Hybrid Crossfire. noe som vil gi en liten boost i ytelsen under spilling. [Les mer om Hybrid Crossfire på disse sidene] http://ati.amd.com/technology/hybridgraphics/index.html http://en.wikipedia.org/wiki/ATI_Hybrid_Graphics Det er ingen grunn for å ikke gå for det Hovedkortet. 790GX er et av de beste Hovedkortene til nyere AMD prosessorer. Eneste som muligens kan gi 790GX kamp er 790FX Hovedkortene. Og Hovedkortet har ikke AGP, den har 3stk PCI-ex 2.0 Jeg vil også på det ytterste råde deg å gå for Phenom 9850 eller helst Phenom 9950. Selv om Phenom 8750 ikke er ubrukelig, er det garantert vell verdt å bruke de ekstra hundrelappene på denne oppgraderingen. Strekker ikke pengene til, kan du vurdere Antec Three Hundred i stedet for Antec Nine Hundred. Antec Three Hundred er dessuten bedre enn Antec Nine Hundred på de fleste mer viktige punktene. Endret 14. september 2008 av Svenni212000
shusjord Skrevet 14. september 2008 Forfatter Skrevet 14. september 2008 (endret) Oj, det var smart! Takk for info'n =) Skiftet ut posessoren til en Phenom 9950. Var bare en hundrings imellom. Ang. hovedkortet... MSI DKA790GX Platinum er vel det nermeste jeg kommer på Amentio.no... Kortet er laget av MSI i stedet for ASUS, som på Komplett.no.. Jeg er usikker på hva dette innebærer, og jeg greier ikke å skaffe noen info om dette kortet :S Er dette: MSI DKA790GX Platinum det samme kortet? Det oppgir ikke SB750 noe sted i spesifikasjonene...? Dette kortet ser vel greit ut, tror jeg. Det jeg lurer på er altså, er dette samme kortet, og er dette et godt kort for mitt oppsett? Takker på forhånd. Endret 14. september 2008 av shusjord
shusjord Skrevet 14. september 2008 Forfatter Skrevet 14. september 2008 Ikke noe svar =( Men da kjøper jeg. Takker for hjelpa, Svenni212000.
Dauntless Skrevet 15. september 2008 Skrevet 15. september 2008 Har du en handleliste på amentio med de samme varene?
Dauntless Skrevet 15. september 2008 Skrevet 15. september 2008 Og Svenni, missforstår jeg hvis Hybrid CrossFireX fungerer bare med integrert GPU + ATI Radeon™ HD 3400 Series? ATI Hybrid CrossFireX™ TechnologyBased on ATI CrossFireX™ multi-GPU technology, ATI Hybrid CrossFireX™ takes the gaming experience on a mainstream Windows Vista® PC1 to the next level. When combining an AMD 780 Chipset with an integrated GPU and a discrete ATI Radeon™ HD 3400 Series or ATI Mobility Radeon™ HD 3400 Series GPU, ATI Hybrid CrossFireX™ combines the GPU performance and delivers high-quality gaming images onto a single display.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå