Gå til innhold

Spørsmål om bærbar gps


floolf

Anbefalte innlegg

Har tenkt å skaffe meg en bærbar gps utelukkende for friluftslivbruk, og har vel mer eller mindre endt på en csx60, hovedsaklig pga. batterikapasitet.

 

Men siden jeg ikke har brukt gps før, så har jeg blitt litt forvirret rundt dette med kartene. Det ser ut til å være flere typer, og jeg har ikke helt skjønt forskjellen mellom de. Hvilke kart skal jeg gå til anskaffelse av for friluftslivbruk?

Er det en ny type kart colorado 300 bruker?

 

Og så lurer jeg på noe med minnekort: Hvor stort minnekort kan en csx60 ta, og vil den bli treg med et for stort? Tanken var ialletilfelle at jeg skulle kunne ha alle kart jeg etterhvert skaffer på minnebrikken, slik at jeg slipper å tenke så mye på å bytte kart o.l.

 

Har ikke klart å bli helt klok på dette på egen hånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

60CSx har vært kongen i flere år, og vil si at den er fortsatt

best på sine områder.

Har selv puttet 60CSx i skapet og bruker nå Garmin Oregon 300. Det er alltid noe å kikke

på, men stortsett er jeg fornøyd med Oregon.

 

Av Topo kart 1:50000 finnes: Topo Classic, Topo Pro, og nå de nyeste som heter Topo Adventure som en kun får 3D visning på Oregon og Colorado, men kan brukes på bl.a 60CSx, men da faller 3D visning bort.

Ellers så finnes hele norge i 1:250000. Av sjøkart finnes Bluechart og veinavigasjon finnes City Navigator.

 

Mener det fortsatt er 2GB 60CSx kan bruke, litt usikker om det er blitt mer.

Lenke til kommentar

Takk for svar asbhegge, har lagt merke til at du er en som ofte tar deg tid til å hjelpe folk her inne; flott at du gidder! :)

 

Hva er egentlig forskjellen mellom Topo Classic og Pro? Og hvordan vil i såfall Adventure være/se ut på en 60CSx, i forhold til de andre to?

 

Du får sende meg en pm om du har tenkt å kvitte deg med 60CSx'n din ;)

Lenke til kommentar

Hyggelig med positivt tilbakemelding:-)

 

Nu er det lende siden jeg har brukt classic, men det går på bedre(skarpere)farger, sikkert mere nøyaktige stier, flere merkede stier. Skiller bedre på skog, myr og fjell.

Fant en side som forteller litt: http://www.onlinebutikken.no/PartDetail.aspx?q=p:10510525

 

Adventure kartet har jeg ikke testet ennå, har akkurat bestilt et kart så jeg venter i spenning.

He he, 60 er nok ikke til salgs.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...