Gå til innhold

Panasonics micro fourthirds lansert - litt skuffet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er klart det kommer noe som er i kompaktklassen størrelsesmessig og mht design. Det er bare litt uheldig at Panasonic er først ute med et typisk Panasonic-kamera. De ønsker tydeligvis ikke å differensiere konseptet så mye fra sine øvrige toppmodellkonsepter, i og med at de har designet det nesten helt likt superzoomene sine. For dem er dette tydeligvis mer et tilskudd til deres eksisterende modellprofil, i og med at slr ikke spiller noen viktig rolle for dem. Det er rett og slett en bruk av konseptet som bryter litt med slr-produsenten Olympus sine behov for konseptet. De tenker nok "mindre og rimeligere", for ta utgangspunkt i presseuttalelsene i forbindelse med lanseringen av konseptet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm. Lurer bare på hvorfor Panasonic skal gå til en en optikkmytologisk irrelevant del av Leica for å bestille kjip kit-optikk? Hvis ikke resultatet skal ha kontrasten og strølysegenskapene fra Noctilux M, skarpheten ved full åpning fra Summilux ASPH 50mm eller den myke overgangen til og i uskarpe områder fra Summicron IV 35mm, eller den flotte konstruksjonen eller prisen til noen av dem - hvis den ikke en gang skal merkes Vario-Elmar eller Leica, hvorfor skal ikke Panasonic heller gå til Cosina, Sigma, Tamron, Tokina eller andre som spesialiserer seg på masseproduksjon og prisoptimalisert design?

Skrevet
Vil jeg kunne bruke 20mm f/1.7 objektivet på min mitt e-410?

Hvis jeg eventuelt må ha adapter, vil jeg da få AF ?

Nei, mFT-hus vil kunne bruke FT-optikk med adapter, men ikke omvendt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...