Gå til innhold

Trening,diabetes,tilskudd og kosthold.


Anbefalte innlegg

Tenkte at dette var en fin plass å få litt hjelp. Har hatt kyssesyken i 6måneder nå og mista alt av muskler så trenger å bygge meg opp igjen så fort som mulig. Trenger hjelp til hva slags trening jeg burde starte med igjen, hva slags kosthold jeg burde kjøre på med. og hvordan funker det med kosttilskudd i forhold til diabetesen. (har aldri rørt noe tilskudd før), så lurer på om det kan være skadelig på noen måter? hva slags tilskudd burde jeg bruke, proteiner\karbohydrater i tillegg til maten jeg spiser. takk for all hjelp...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror egentlig akkurat dette spørsmålet er noe du bør spørre lege eller andre diabetikere om. Personlig vet jeg ikke om det går "galt" når blodsukkeret er for lavt, for høyt eller begge deler når man har diabetes, og dette vil ha mye å si i forhold til spørsmålet ditt.

 

Protein som næringskilde skal i utgangspunktet bidra til å holde blodsukkeret mer jevnt i alle fall, uten at jeg vet om dette vil slå positivt eller negativt ut i forhold til diabetes. Omega 3 skal også ha effekt i forhold til ting som har med insulin å gjøre som i alle fall for friske folk er gunstig, men igjen, for alt jeg vet så kan det gå til helsike i kombinasjon med diabetes. Karbohydrater ligger godt an til å gi ganske høy "spike" i blodsukker, igjen, har ikke peiling om det er bra eller dårlig for deg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Tenkte at dette var en fin plass å få litt hjelp. Har hatt kyssesyken i 6måneder nå og mista alt av muskler så trenger å bygge meg opp igjen så fort som mulig. Trenger hjelp til hva slags trening jeg burde starte med igjen, hva slags kosthold jeg burde kjøre på med. og hvordan funker det med kosttilskudd i forhold til diabetesen. (har aldri rørt noe tilskudd før), så lurer på om det kan være skadelig på noen måter? hva slags tilskudd burde jeg bruke, proteiner\karbohydrater i tillegg til maten jeg spiser. takk for all hjelp...

Hei!

 

Jeg er diabetiker selv (type 1), og bruker en del proteinpulver som supplement til kostholdet mitt. For meg er det ingen problem i det hele tatt. :)

Lurer du på noe omkring diabetes, trening og kosthold, må du gjerne sende meg en melding. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...