Gå til innhold

5pcer til hælv*** på en gong+1printer


Anbefalte innlegg

he en ganske uttruli historie. en helt vanli dag på skulen der ingen ante noen fare, men i langfriminutte skjer noke helt sprøtt. alle datamaskine kortslutter plutsleg. alle pc'ene sprenger på klasse rommet vårt å nabo rommet. det kommer et smell å så ryk d å lukter fårjæv**. men d mest merklige var at vi brukte pcane 20min før dei tok kvelden. så d e nok ikkje noken som he tukla me volt'n. d e mest truli overspenning men er ikkje helt sikker. :shrug:

 

noken som he ei formeining?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ingen som er helt sikker på ka d var som gjor d. d var ikkje lynet å heller ikkje bush, men dynamit? tja... men d er ikkje volten. tror kansje gts er inne på noke. skjermane gjekk og til hælve**. e ikkje helt sikker på kordan d gjekk med switchane. men d e litt synd får vi hadde håpt å få arangere LAN på skulen men no ser d litt mørkt ut. d blir kansje ikkje internett vis switchane me tok kvelden. :cry:

Lenke til kommentar
Det mulig at strømmen forsvant, for så og komme igjen, men denne gangen med en "peak", dvs. høyere spenning. Dette er slik jeg har forstått det, et ganske vanlig fenomen når strømmen forsvinner, for så og komme igjen.

for å være pirkete:

peak er den maksimale spenningen, altså toppen til spenningskurven.

nettspenningen har en peak=230*root(2)=325V ( evt. 250*root(2) )

 

"peak" betyr ikke høyere spenning... :)

Lenke til kommentar
ingen som er helt sikker på ka d var som gjor d. d var ikkje lynet å heller ikkje bush, men dynamit? tja... men d er ikkje volten. tror kansje gts er inne på noke. skjermane gjekk og til hælve**. e ikkje helt sikker på kordan d gjekk med switchane. men d e litt synd får vi hadde håpt å få arangere LAN  på skulen men no ser d litt mørkt ut. d blir kansje ikkje internett vis switchane me tok kvelden. :cry:

 

Vist du setter deg godt klistret bak i latsabb stolen å leser mitt innlegg NØYE, så ser du at jeg sa at noen kansje tuklet med de RØDE knappene!. Å i disse dager måtte jeg slå an en spøk! :lol:

 

so: STFU! :p

Lenke til kommentar
Det mulig at strømmen forsvant, for så og komme igjen, men denne gangen med en "peak", dvs. høyere spenning. Dette er slik jeg har forstått det, et ganske vanlig fenomen når strømmen forsvinner, for så og komme igjen.

for å være pirkete:

peak er den maksimale spenningen, altså toppen til spenningskurven.

nettspenningen har en peak=230*root(2)=325V ( evt. 250*root(2) )

 

"peak" betyr ikke høyere spenning... :)

 

Det er heller ikke det han sier.... Han sier at spenningen blir såppas stor i det øyeblikket den kommer tilbake, og at den _kan_ være grunnen til at alle gikk fløyten

Lenke til kommentar
Det mulig at strømmen forsvant, for så og komme igjen, men denne gangen med en "peak", dvs. høyere spenning. Dette er slik jeg har forstått det, et ganske vanlig fenomen når strømmen forsvinner, for så og komme igjen.

for å være pirkete:

peak er den maksimale spenningen, altså toppen til spenningskurven.

nettspenningen har en peak=230*root(2)=325V ( evt. 250*root(2) )

 

"peak" betyr ikke høyere spenning... :)

 

Det har du rett i ddd-king. MEN, du skjønner jo at han snakker om en spenningspeak på lysnettet. Spenningspeak er ikke synonymt med peakspenning ;) Forøvrig er det underforstått at man snakker om effektivverdier når man ikke sier noe annet...

Lenke til kommentar

Kan jo være noen som har stillt om alle knappene bak maskinene til 110v (noe som er veldig populært på barneskoler, snakker av erfaring.. :roll: )

Kan jo også være en klæbb av en elektriker, som har koblet feil mellom faser, og fått til 440v, (om det er ett TNS-system på skolen) men da skulle jo alt annet i bygget gått også..

Lenke til kommentar

har sagt d før å sei d igjen. DET VAR INGEN SOM TUKLA MED VOLTEN!! får kansje overtalt rektor til at vi (ej å noken andre) skal fikse pc'ane. stikker på søppel fyllinga å kupper noken gamle PSU. pc'ane er så gamle at dei glir fint inn på et museum. :(

Lenke til kommentar
har sagt d før å sei d igjen. DET VAR INGEN SOM TUKLA MED VOLTEN!! får kansje overtalt rektor til at vi (ej å noken andre) skal fikse pc'ane. stikker på søppel fyllinga å kupper noken gamle PSU. pc'ane er så gamle at dei glir fint inn på et museum. :(

 

Hvorfor gidder du å bry deg?

 

hadde du noe med saken å gjøre kanskje? :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...