maasoey Skrevet 9. september 2008 Skrevet 9. september 2008 God kveld folkens. Jeg har da fundert litt på en ssd-disk i min laptop. Har en Acer Aspire 7720g, specs står i signatur. Denne har plass til 2 harddisker. Nå står det 2x250gb. Har lyst til å sette inn en ssd-disk til spill/OS. Vil jeg merke noen ytelsesforskjell, evt batteritidforskjell? Enkelt og greit, er det vits?
Svenni212000 Skrevet 10. september 2008 Skrevet 10. september 2008 Litt ytelse vil du muligens få, men om du vil få så mye mer batterilevetid er mer tvilsomt. Det som dog gjør SSD så genial er at den ikke består av bevegelige deler. Harddisk krash på en bærbar er langt fra usansynlig, mest grunnet at PCen blir vippet og flyttet på under bruk. Hadde det vært min PC og hvis jeg hadde hatt råd. Så hadde jeg hatt en SSD disk i selveste PCen, og lagt de to andre harddiskene i harddisk kabinett. Annet alterativ er en SSD som blir brukt til installasjon av Windows, programmer og spill, en vanlig HDD som blir brukt til lagring av filer (slave disk). Og en HDD i harddisk kabinett som blir brukt til 1:1 kopi av slave disken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå