Gå til innhold

Outlook 2007, problemer etter XP SP3 installering.


Penol

Anbefalte innlegg

Jeg svarte ja på spørsmålet om å oppgradere til SP3 i går, men det skulle jeg tydeligvis ikke ha gjort.

 

Når jeg klikker på ny mail i Outlook 2007, forsvinner ny mail vinduet opp til høyre og ut av skjermbildet. Minimerer jeg så legger det seg ned på verktøylinjen som vanlig. Maksimerer jeg så forsvinner det opp til høyre og ut av skajermbildet igjen. Jeg får altså ikke sendt mailer fordi skjermbildet ikke er synlig.

 

Avinstallerte SP3 uten at det ble noe bedre. Tips?

Endret av Penol
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forsto jeg det rett hvis jeg tenker: Vinduet forsvinner utenfor skrivebordets oppløsning (?) Jeg ville testet to ting.

 

*Åpne outlook og endre oppløsningen til noe banalt, 1024x768 feks

-kom alle vinduer inn i hovedvinduet nå?

*Høyretrykke på outlook-delen som ikke vises, @ taskbar og velge flytt. Klikke på musa og holde inne og se om du får dratt det tilbake på skrivebordet.

Lenke til kommentar
Forsto jeg det rett hvis jeg tenker: Vinduet forsvinner utenfor skrivebordets oppløsning (?) Jeg ville testet to ting.

 

*Åpne outlook og endre oppløsningen til noe banalt, 1024x768 feks

-kom alle vinduer inn i hovedvinduet nå?

*Høyretrykke på outlook-delen som ikke vises, @ taskbar og velge flytt. Klikke på musa og holde inne og se om du får dratt det tilbake på skrivebordet.

 

Forsvinner utenfor oppløsningen ja. Alle andre vinduer er "inne", det er kun Outlook som roter. Det samme skjer når jeg dobbeltklikker for å åpne en mail jeg har fått for å åpne den i et nytt vindu. Det nye vinduet legger seg ned på verktøylinjen, og hvis jeg klikker på det ser jeg det forsvinne på skrå opp mot høyre og ut av skjermen.

 

Prøvde det du foreslo, men ingen effekt.

 

Merkelig at det kun er Outlook som er påvirket...

Lenke til kommentar
Forsøk å starte Outlook i sikkermodus:

 

Start -> Kjør -> outlook.exe /safe

 

Juster vinduene der og restart Outlook.

 

Da virker det nesten som det skal (i sikker modus)! Bortsett fra at i viduet til høyre er det nå et gjøremålsfelt i steden for et vindu med den markerte mailen.

 

Vinduene er korrekt justert. Hvordan får jeg det vinduet til høyre slik jeg vil ha det?

 

Når jeg åpner Outlook på vanlig måte er problemet der igjen.

Endret av Penol
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...