Gå til innhold

Mini kabinetter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, jeg har et slikt Barebone system, og je kan ikke si annet enn at jeg er KJEMPE fornoyd, det tar utrolig lite plass, stilig aa se paa, pluss at det er lett aa ta med seg paa Lan-partie hvis du skal det. Eller hvis du skal over til en venn da.

 

anyway, jeg har Shuttle XPC SB51G, dette bruker chipset fra Intel, i845GE. Det som er saa utrolig greit med slike barebone systemer er at de han innebygd alt det du trenger.

- Firewire

- USB2

- Nettverkskort

- Lydkort m/Optisk inn/ut

- grafikk kort (ikke mye aa skryte av, jeg bruker selv GF 2GTS)

 

Det du har plass til i et slikt system er folgende:

CD-rom/DVD...etc (1 stk)

diskettstasjon (1 stk*)

1 HD, man kan ogssa ta ut diskettstasjonen og erstate med en HD, slik at du faar 2 HD'er, veldig greit.

 

Pluss at du har plass til ett grafikk kort og et PCI kort (1AGP og 1 PCI)

 

SB51G

http://shuttle.com/new/product/barebone/sp...cs_b.asp?B_id=8

 

nForce2:

http://shuttle.com/new/product/barebone/sp...s_b.asp?B_id=11

 

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar

Du har ikke behov for saa mange kort plasser. Det eneste du har behov for (slik jeg ser det) er aa bruke AGP-porten til aa sette inn et nytt grafikkkort, og 1 PCI port till eventuelt et bedre lydkort/video editing kort/raid kort eller scsci kort.

 

Det er det som er det utrolig fine med BareBone systemene, de har alt det du trenger innebygd, ok. skal du bruke boksen som er firewall e.l da trenger du jo ett nettverks kort.

 

Hvis du ikke har behov for 1 AGP og 1 PCI, men trenger f.eks 2 PCI (dog ingen AGP port), da kan du jo prove deg paa Shuttle XPC SB52G, hvor det er 2 PCI porter isteden for 1 AGP og 1 PCI.

 

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...