Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Småfusking på en 98-mod Golf IV 1.4L.. Kan det være følgende?

Footy

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå lest en hel haug av tråder om motorfuskin, og siden jeg ikke kan en dritt så spør jeg nå hvilken av mine svaralternativer som er mest sannsynlig...

Vi begynner med symtomer..

Kjører man bilen med gassen inne oppfører bilen seg bra, men med en gang man slipper gassen så små fusker motoren litt de første 2-3 sekundene. Det rykker og napper litt

Kjører man i i en lang oppoverbakke fungerer bilen helt greit helt til man må bremse ned, etter det kommer bilen liksom aldri godt i gang igjen før bakken er passert (Dette er den minste motoren jeg noen gang har kjørt, så noe sier meg at det egentlig bare er fordi jeg har liten motor?)

Man har veldig lett for å kvele motoren når man rygger. Man er nødt å gi mer gass enn man må i første gir for å holde bilen gående. Er dette normalt?

-----------------------------------------------------------------

Jeg vet ikke hva av dette som er normalt eller ikke, men det er første punktet jeg er mest fokusert på..

Utifra andre tråder med lignende problem kommer jeg frem til at det kan være

1. Lamdasonen

2. Luftmengdemåler (har jeg dette eller er det bare motorer med turbo som har dette?)

3. Gassspjel/Gassspjelhus

4. Pluggene..

Høres det logisk ut at det kan være noe av dette? Eller kan det rett og slett være noe filter som trengs å byttes...

Om det er noe av dette i det hele tatt, hvordan går jeg evnt. frem for å kontrollere at det kan være noen av disse, i stedet for å bruke en formue på å byutte ting som ikke tregs å skiftes...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan høres ut som du har noe treghet i noe spjeld, men jeg ville satset på muligheten for at du har falskluft. Først og fremst sjekker du etter hull i slanger, om du ikke finner noe kan du kjøpe en sprayboks med startgass, og spraye forsiktig fra luftfilteret og opp til innsug - om motoren da ruser seg, har du lekkasje. Alle biler med innsprøyt har luftmengdemåler ja, så kan jo være en ide å rense denne - tviler dog på at den er problemet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...