Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

kjøpt meg trådløs nettverksskriver, Får ikke kontakt med skriver


Anbefalte innlegg

Hei!

 

I går kjøpte jeg meg en Lexmark x4850 Trådløs Nettverkskriver til å bruke på nettverket her hjemme.

Men jeg har et liiite problem da, Jeg får ikke kontakt med skriveren, når jeg prøver å skrive ut noe.

 

Jeg har lagt inn driverene, og konfigurert skriveren med IPadresse, SSID, gateway og nettverksmaske.

Jeg la også inn MAC adressa på skriveren, inn i MAC filteret i D-link routeren min.

Prøver å pinge IPadressen til skriveren, og de svarer, men alikavel får jeg ikke noe kontakt med skriveren.

 

Noen som vet hva som må gjøres her ?

 

 

Ps. Jeg har ikke noe WEP nøkkel eller noe sånt. Kun MAC filter(legger inn MAC adressene som skal ha tilgang på nettverket, manuelt i routern. Alle andre blir utelukket)

 

Lyset på Skriveren lyser grønt - "Alt ok" - mao skriveren har kontakt med routeren.

 

 

 

Takker for alle svar som fører til at jeg får skriveren til å fungere :D

Endret av Zer0z
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
På HP skrivere så må man koble skriveren til en pc for at den skal finne innstillingene til nettet. Vet dog ikke hvordan det er på lexmark men det er nå verdt et forsøk.

 

 

 

Ja, det er det samma her å. Måtte stappe inn USB kabelen i pc'n for at den skulle konfiguere instillingene til skriveren. Alt det har jeg gjort, og tilogmed fått beskjed om å dra ut kablene. hehe

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...