BromZ Skrevet 7. september 2008 Skrevet 7. september 2008 Hei! Jeg har et problem med pc'n den starter opp, men det kommer ikke signal på skjermen pluss at det ikke går ann å slå den av uten å bruke strømknappen på power'n. Den stater men jeg hører den ikke starter på samme måte som før.. dvs hardisken å cdrom starter ikke opp.. mye mer stillegående enn normalt (kansje positivt, men når den ikke funker så hjelper det lite ) kan det være at hovedkortet har gått til h.....? eller kan det være power'n som har tatt kvelden på noen punkter? Jeg har Evga 690 i hovedkort, OCZ GameXStream strømforsyning 850W, Q6600 Cpu, OCZ DDR2 4096MB Gold GX XTC Dual Channel. XFX 8800 GT i sli Tenkte bare å poste den her sånn at jeg kansje slipper å kjøpe alt nytt... har desverre ingen ektra strømforsyning og hk for tiden. så jeg får ikke testa så mye uten å kjøpe nytt.. Håper det er noen som har peiling på hva det kan være.
AtleBer Skrevet 7. september 2008 Skrevet 7. september 2008 Hei! Jeg har et problem med pc'n den starter opp, men det kommer ikke signal på skjermen pluss at det ikke går ann å slå den av uten å bruke strømknappen på power'n. Den stater men jeg hører den ikke starter på samme måte som før.. dvs hardisken å cdrom starter ikke opp.. mye mer stillegående enn normalt (kansje positivt, men når den ikke funker så hjelper det lite ) kan det være at hovedkortet har gått til h.....? eller kan det være power'n som har tatt kvelden på noen punkter? Jeg har Evga 690 i hovedkort, OCZ GameXStream strømforsyning 850W, Q6600 Cpu, OCZ DDR2 4096MB Gold GX XTC Dual Channel. XFX 8800 GT i sli Tenkte bare å poste den her sånn at jeg kansje slipper å kjøpe alt nytt... har desverre ingen ektra strømforsyning og hk for tiden. så jeg får ikke testa så mye uten å kjøpe nytt.. Håper det er noen som har peiling på hva det kan være. Høres ut for meg som noe er løst. Har du dobbelt sjekka at minne brikkene f.eks sitter helt i? Prøv dobbelt sjekka alle kabler, det er lurt og få det unna gjort før du prøver på noe større. Vis ikke noe av dette funker, kan du også prøve og la minnebrikkene din bytte plass.
BromZ Skrevet 7. september 2008 Forfatter Skrevet 7. september 2008 Høres ut for meg som noe er løst. Har du dobbelt sjekka at minne brikkene f.eks sitter helt i? Prøv dobbelt sjekka alle kabler, det er lurt og få det unna gjort før du prøver på noe større. Vis ikke noe av dette funker, kan du også prøve og la minnebrikkene din bytte plass. Jeg har sjekka om noe er løst, også har jeg prøvd å bytteplass på minnebrikkene,, bare bruke en av dem omgangen.. Pc'n min sto på 24/7.. når jeg kom hjem fra jobb så var den sånn.. fikk ikke signal på skjermen og fikk heller ikke slått den av med powerknappen foran. samme om jeg holdt den inne en stund. eneste som hjalp var å slå den av på strømforsyninga.. har og prøvd å ta ut begge skjermkorta å bruke bare 1 omgangen.. uten hell.. er redd det er hovedkortet som har ryki.. men det er kjipt å kjøpe nytt hvis det er strømforsyninga eller cpu f.eks som er problemet.. Men hvis cpu er død så burde den ikke starte i det hele tatt sant?.. Det var torden den dagen så det kan godt hende at den har fått seg en smell.. syns bare det er så merkelig at den starter opp noe men ikke alt.. Skal se om jeg får lånt meg en strømforsyning som jeg kan teste..
BromZ Skrevet 24. november 2008 Forfatter Skrevet 24. november 2008 Hei! Jeg har nå prøvd å skifte ut hovedkortet i maskina mi.. Nå hører jeg det er flere ting som starter opp, hardisk og cd rom skjer det noe med.,, men fortsatt er tastatur og mus og skjerm død... Kan det være CPU'n som har tatt kvelden ?.. Trodde kansje hvis den var død at maskina ikke ville starte i det hele tatt ?.. Har testa ram'n den er i orden.. har prøvd med ny power,, men det skjer det samme der.. prøvd annet skjermkort,, tatt ut ting jeg ikke trenger.. Trenger noen tips om hva jeg kan gjøre... Litt rådløs nå
BromZ Skrevet 7. februar 2009 Forfatter Skrevet 7. februar 2009 Nå har jeg kjøpt meg nytt hovedkort, ram og cpu,, men får akkurat samme feil ???.. mulig jeg begynner å bli gammel å ute av gamet, jeg har bygd mange pcer oppigjennom, men å fikse den her ser ut til å bli et h...... Jeg har prøvd 2 forskjellige power, eneste jeg ikke har fått prøvd å bytte ut enda er skjermkorta mine,, jeg kjørte 2 stk 8800 i sli,. jeg har prøvd begge 2 alene.. Det nye jeg kjøpte er: EVGA nForce 780i SLI, nForce-780i SLI og Mushkin DDR2 4GB XP kun til nVidia XP2-8500 2x2048MB 1066MHz. og Intel Core™ 2 Duo E8600 3,33GHz, Får samme feil igjen.. eneste som står når jeg starter den opp er FF på hk.. Det betyr Boot i følge bruksanvisningen,, men det er ikke liv i skjerm, tastatur eller mus.. Kan det der skyldes at skjermkorta er døde? syns det er litt merkelig at begge skulle ta kvelden.. Fra før har jeg 2 stk Evega nForce 680i hk og 1 stk Q6600 cpu og 2 stk OCZ ram 8 gig,, fikk samme feil med det oppsettet.. Tror det er en forbannelse over kabinette mitt .. Setter stor pris på om noen kan hjelpe meg litt med det her. kan investere i nytt skjermkort og. men gidder ikke det hvis det er noe annet som er feil.. Hilsen en frustrert Ove Henning
BromZ Skrevet 7. februar 2009 Forfatter Skrevet 7. februar 2009 Kan det være at ram'n ikke passer til hovedkortet?,, det stod på netshop at den skulle passe?
kjellms Skrevet 7. februar 2009 Skrevet 7. februar 2009 (endret) Pussig med slike problemmaskiner. Også viser det seg til slutt at det var en svært så enkel feil allikevel. Par spørsmål: Har du vært inni bios, oppgradert bios? Jeg hadde nylig en nervepirrende opplevelse med bios-oppgradering på et Asus Striker II Formula. Akkurat da Bios skulle være ferdig oppgradert sloknet det. Skjermen ble svart og alt stoppet og den lot seg ikke restarte på flere forsøk. Strømmen kobla ut omtrent umiddelbart. Etter reset og noen pauser og nye startforsøk kom både strøm og skjermbilde igjen, nok til at jeg kom inn i bios og fikk sjekket at det nye bioset virkelig kjørte. Deretter gikk alt problemfritt. Problemet startet nok med minnebrikker hos meg, det var nok ikke noe feil i hovedkortet. Det var forresten dagen etter den lot seg starte igjen. Jeg regner meg som ikke overtroisk, men jeg har et kabinett som har vært sammenhengende trøbbel i et kjellerom med forskjellige hovedkort, til og med forskjellige PSUer. Hver gang jeg har tatt det opp i stua har det fungert bra! Jeg husker en Athlon x2 3800 (da den var ny). Jeg byttet omtrent alt systematisk unntatt minnet. Problemet fortsatte. Så var det siste mulighet, det nyeste fineste Corsair-minnet var det som lagde trøbbelet, med andre ord det minst sannsynlige var forklaringa. Det andre spørsmålet. Siden du snakker om den samme maskina selv om du har byttet en masse komponenter og også nevner flere grafikkort, så regner jeg med at du prøver å starte det samme systemet med XP eller tilsvarende OS. Har du kanskje vært i skjermkontrollen aktivert flere skjermer, satt opp en skjerm som hovedskjerm og så seinere flyttet om på skjermkort eller tatt bort skjermkort? Da kan det hender at du sitter og ser på en del av hele din utvidete Windows flate som er helt svart. Fører du musa horisontalt langt til høyre og så tilbake igjen. Kan det hende at du får se markøren. Da vet du at det er en slik feil. Bios valg av skjermprioritet kan også være feil. men bildet pleier som regel å komme allikevel. En enkel løsning for deg for å finne ut ting, kan være å sette en et enkelt rimelig skjermkort i et PCI-spor og koble kun en skjerm til det. Da kan du iallfall komme inn i bios og windows og sjekke innstillinger der. Kanskje. Noe vi opplever med en del rimelige hovedkort er at de fjærer, og skjermkortene må sitte dypt i hele sporet for at alle kontaktene skal være iorden. Om det er noe galt med bare en kontakt er det svart skjerm. Siste mulighet for sjekk, sett inn en annen rimelig HD, installer på nytt. Da får du vite om hardware fungerer. Da er det altså trøbbel på den andre systemdisken eller noen innstillinger (feks det med skjermene) som krasjer i systemet. Har du et tidligere image (backup) kan du jo prøve å installere det på en annen disk. Endret 7. februar 2009 av kjellms
BromZ Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Skrevet 18. februar 2009 Pussig med slike problemmaskiner. Også viser det seg til slutt at det var en svært så enkel feil allikevel. Par spørsmål: Har du vært inni bios, oppgradert bios? Jeg hadde nylig en nervepirrende opplevelse med bios-oppgradering på et Asus Striker II Formula. Akkurat da Bios skulle være ferdig oppgradert sloknet det. Skjermen ble svart og alt stoppet og den lot seg ikke restarte på flere forsøk. Strømmen kobla ut omtrent umiddelbart. Etter reset og noen pauser og nye startforsøk kom både strøm og skjermbilde igjen, nok til at jeg kom inn i bios og fikk sjekket at det nye bioset virkelig kjørte. Deretter gikk alt problemfritt. Problemet startet nok med minnebrikker hos meg, det var nok ikke noe feil i hovedkortet. Det var forresten dagen etter den lot seg starte igjen. Jeg regner meg som ikke overtroisk, men jeg har et kabinett som har vært sammenhengende trøbbel i et kjellerom med forskjellige hovedkort, til og med forskjellige PSUer. Hver gang jeg har tatt det opp i stua har det fungert bra! Jeg husker en Athlon x2 3800 (da den var ny). Jeg byttet omtrent alt systematisk unntatt minnet. Problemet fortsatte. Så var det siste mulighet, det nyeste fineste Corsair-minnet var det som lagde trøbbelet, med andre ord det minst sannsynlige var forklaringa. Det andre spørsmålet. Siden du snakker om den samme maskina selv om du har byttet en masse komponenter og også nevner flere grafikkort, så regner jeg med at du prøver å starte det samme systemet med XP eller tilsvarende OS. Har du kanskje vært i skjermkontrollen aktivert flere skjermer, satt opp en skjerm som hovedskjerm og så seinere flyttet om på skjermkort eller tatt bort skjermkort? Da kan det hender at du sitter og ser på en del av hele din utvidete Windows flate som er helt svart. Fører du musa horisontalt langt til høyre og så tilbake igjen. Kan det hende at du får se markøren. Da vet du at det er en slik feil. Bios valg av skjermprioritet kan også være feil. men bildet pleier som regel å komme allikevel. En enkel løsning for deg for å finne ut ting, kan være å sette en et enkelt rimelig skjermkort i et PCI-spor og koble kun en skjerm til det. Da kan du iallfall komme inn i bios og windows og sjekke innstillinger der. Kanskje. Noe vi opplever med en del rimelige hovedkort er at de fjærer, og skjermkortene må sitte dypt i hele sporet for at alle kontaktene skal være iorden. Om det er noe galt med bare en kontakt er det svart skjerm. Siste mulighet for sjekk, sett inn en annen rimelig HD, installer på nytt. Da får du vite om hardware fungerer. Da er det altså trøbbel på den andre systemdisken eller noen innstillinger (feks det med skjermene) som krasjer i systemet. Har du et tidligere image (backup) kan du jo prøve å installere det på en annen disk. Takk for svar.. Jeg kjøpte nytt skjermkort å det fiksa pc'n .. Nå trenger jeg bare å kjøpe et skjermkort til og en power så har jeg 2 oppgående brukbare pcer... Tenkte bare jeg skulle poste svaret at jeg fikk den til,, sånn at andre folk som sliter med at maskina ikke starter, kan sjekke om skjermkortet er i orden.. Jeg bytta ram, cpu,, hovedkort og til slutt skjermkort men men,, nå er den iallefall i orden,, kjøpte Nvidia GTX 285,, så jeg vil tro den drar spillene enda bedre enn før,, selvom det også gikk ganske smertefritt med 2 stk 8800 gt i sli.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå