Gå til innhold

Nokia E71 eller Samgung i780


kefirgut

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg og en kollega krangler selv i disse dager om hvilken av disse som holder "mest" mål :p

 

Fordeler med E71:

- Solid konstruksjon

- 3,2mp kamera med Autofokus og fotolys.

- 10 timer taletid under GSM.

- Liten

 

Fordeler med i780:

- Stor skjerm (320x320)

- Touchscreen (det kan diskuteres, men det er noe E71 ikke har)

- Større avstand mellom knappene, lettere å venne seg til

- Nyere utgaver leveres med Windows Mobile 6.1 og en GPS-løsning som minner sterkt om GARMIN.

 

i780 er noe større fysisk, og har et kamera på 2mp. Hvis dette ikke er noe problem for deg, så ender det opp med å hvile på hvorvidt du trives med Windows Mobile ettersom resten er godkjent i mine øyne.

 

Jeg tok selv i bruk en E71 i dag, så du vet hvor jeg ligger :)

Lenke til kommentar
Bruker du outlook exhange på denne telefonen (E71) for å synce kontakter, epost etc? I tilfelle: Fungerer de bra og er greit å sette opp?

Jeg gikk fra en gammel Qtek til E66, og telefonboken på Nokia'n ligger minst 5år etter VM!

 

Kunne du utdypet dette litt mer?

La inn dette https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1004373&hl= i en streng for noen dager siden p.dd. har 55 lest innlegget og ingen forslag til løsning enda.... Så da er det vel ikke jeg som er helt på tur;-) eller så er det noe med alle nokia fantaster... hmm "man kan ikke savne noe man ikke vet om".

 

Kan også legge til at Innboks-listen på E66 sorterer etternavn selv om jeg har fornavn i kontaktlisten. Kan jo også sortere etter dato, emne og type, men ikke fornavn eller firma tror jeg.

På 8010'en fra 2003 kunne jeg velge seperat på hver enkelt kontakt om hva som skulle vises i tlf-boken og det brukte den også i smslisten.

feks:

"Ole Olsen(Telenor AS)",

"Olsen,Ole(Telenor AS)eller

"Telenor AS(Ole Olsen)".

Dette er ett stort savn, og skuffende av en såkaldt profftlf fra Nokia.

Den kommer heller ikke med ordforslag når jeg skriver meldinger, men de kom no omsider med ett-tast-søk (T9) i tlfboken da... velkommen etter Nokia!

 

Men for all del jeg har den litt "gode følesen" for E66, der é mye positivt også:-) har ikke angret, men neste gang blir det sikkert VM igjen, eller kansje Android.

 

Det som har forundret meg i mange år er hvor ofte jeg har lest tester hvor de kritiserer VM som tungvindt i bruk (kansje ikke no lenger). Dette er noe tull isåfall.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Er det noen som har erfaring med synkronisering av Outlook med E71? Jeg vurderer nå disse to telefonene, og har lenge vært WM/Outlook-bruker, så det er essensielt at synkronsisering av kontakter, kalender, og helst også oppgaver i Outlook går smertefritt.

 

 

Er det noen som har erfaring med synkronisering av Outlook med E71? Jeg vurderer nå disse to telefonene, og har lenge vært WM/Outlook-bruker, så det er essensielt at synkronsisering av kontakter, kalender, og helst også oppgaver i Outlook går smertefritt.

Lenke til kommentar

Er det Exchange du hinter til?

Eller ren synkronisering med kabel til maskinen?

 

Er det noen som har erfaring med synkronisering av Outlook med E71? Jeg vurderer nå disse to telefonene, og har lenge vært WM/Outlook-bruker, så det er essensielt at synkronsisering av kontakter, kalender, og helst også oppgaver i Outlook går smertefritt.

 

 

Er det noen som har erfaring med synkronisering av Outlook med E71? Jeg vurderer nå disse to telefonene, og har lenge vært WM/Outlook-bruker, så det er essensielt at synkronsisering av kontakter, kalender, og helst også oppgaver i Outlook går smertefritt.

Lenke til kommentar
Jeg tenkte på lokal synkronisering over USB mot Outlook. Har ikke exchange. Dette går jo lett som en lek med WM mobiler, men hvordan fungerer dette med E71?

Jeg har E66 men skulle vel være tilsvarende som E71.

Synker med Outlook2003 (tror jeg) og det fungerer greit. Jeg har ikke satt opp at den synker automatisk når jeg kobler til, men jeg tror det skal være mulig. uansett er det ikke noen plage. Den synkroniserer begge veier på kontakter, kalender og oppgaver, notater er jeg litt usikker på....

Notater inne på kontaktene er mye enklere på WM, på Nokia hopper den rett til bunnen, men jeg pleier å lese fra toppen:-/

 

Det som PLAGER meg er at kontaktlisten ikke har mulighet til å vise firma, og i mld. listen vises i praksis kunn etternavn, selv om jeg har innstilt på F-E navn. på WM kan en velge hva hver enkelt kontakt skal lagres som (også firma og/el navn), dette er ett STORT savn.

Ellers er jeg spent på hva som skjer når jeg no snart runder 1000 kontakter... :-/

 

Utenom dette er jeg forsåvidt fornøyd med Nokia'n til mitt bruk, men skulle jeg valgt i dag gadde det vel blitt HTC740 på meg.

Endret av KHE
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...