Gå til innhold

hvor mange år med utdanning trengs for å bli programmerer?


JBA

Anbefalte innlegg

som tittelen sier... altså, det gå sikkert ann å finne ut dette selv men jeg tar den enkle måten. er ganske sikker på at det er dette jeg vil bli. jeg har stor interesse for data og teknologiog jeg får 5 i matte. jeg kan absolutt ingenting om utdannelse etter ungdomsskolen så det hadde vært fint om dere forklarer hva jeg er nødt til å gå på, hvor lang tid det tar og hva jeg lærer der.

 

tusen takk om noen kan hjelpe meg

(vet ikke om dette er under riktig kategori)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det kommer ann på. Du kan ta kurs på noen måneder eller du kan gå 7+ år på universitet. Det er vel fortsatt mulig å få jobb basert på programering du har som selvlært, men muligheten for det er rimlig liten.

 

Har du noen tanker om hva du vil lage da?

dataspill :)

Lenke til kommentar

Jeg går utifra at du går på ungdomskolen ettersom du ikke vet noe om utdanning etter det?

 

For det første så er det stor forskjell på matta på ungdomskolen og vidregående/universitet, så du må nok jobbe mye med det, selv om du får en 5er nå.

 

Programmering er et veldig teknisk og utfordrene evne som krever ganske mya. Og krever spesielt at du er flink til og løse dine egene problemer. (Du kan ikke alltid lage en tråd om ting du lurer på, vanligvis må du løse ting selv...)

 

Etter ungdomskolen burde du ta allmenfag med fokus på matte og fysikk (pluss drive med programmering på siden, for og se om det er noe du faktisk liker). Etter det burde du søke deg til NTNU for og studere informatikk. Sikker masse folk som mener at du heller burde gå en ren spille skole, men hvis du undersøker litt så kommer du til og se at det kanskje ikke er det lureste

Lenke til kommentar
tja, en kompis av meg gikk på hamar og sitter nå og styrer med spill i nederland. Så, det funker å gå slike skoler også :)

 

Selv gikk jeg på ifi, men jeg prøvde aldri å komme inn i spill bransjen så jeg kan ikke si om det er noen fordel.

 

Er man flink så kommer man seg alltid frem:)

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...