Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

intern og ekstern tastatur/mus funker ikke! (vista 64-bit laptop)


Anbefalte innlegg

Hei som det står i tittelen så sliter jeg med at det innebygde tastaturet, touchpaden og usb musen ikke funker (har ikke prøvd usb tastatur siden jeg ikke har det her, men regner med samme resultat.)

 

maskinen er en multicom compal ifl90+ som har fungert feilfritt i snart et halvt år. Den fungerte fint igår også, men idag når jeg skulle skru den på så virket verken tastatur, mus eller diverse andre knapper som muting av lyd osv, men merkelig nok er fingeravtrykksleser det eneste som virker.

 

Det har seg også slik at både keyboard og mus fungerer i bios, men med engang windows starter opp så starter problemene (også i sikkerhetsmodus.)

 

Har gjort litt research, hvor jeg blant annet har funnet diverse ulike grunner som andre har kommet med: Hørte om noen tilfeller av virus som gikk til angrep på tastatur og musdrivere (har comodo firewall, avast antivirus og windows defender), OS oppdatering med buggs, eller feil på hovedkort (tror ikke jeg sliter med det)

 

Jeg har vista cden så i verste fall må jeg formatere, men det som er litt kjipt er at alle skolenotater jeg har skrevet er på den pcen og jeg har selvfølgelig vært dumm nok til å ikke ta sikkerhetskopier.

 

Sitter her frustrert og klar med slegge :p Hadde satt veldig pris på hjelp!

Endret av Mr-Crust
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...