Gå til innhold

Hvordan tvinger jeg XP til å legge inn en driver?


Resus

Anbefalte innlegg

Har en Dell Inspirion 8100 laptop.

 

Den har et 3Com nettverkskort med modem.

 

XP legger automatisk inn en Intel 8055 osv. nettverksdriver.

Når jeg prøver å legge inn 3com driveren sier XP bare at det ikke fins informasjon om min hardware der jeg pakka ut driveren.

 

Så er spørsmålet: Hvordan tvinger jeg XP til å la meg installere 3com driveren (jeg er sikker på at den er riktig.. fulgte med laptopen når jeg kjøpte den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er selvsagt det jeg gjør når jeg prøver å bytte driver, men Win XP har bestemt seg for at det selv har den riktige driveren og påstår at 3com diveren som jeg prøver å legge inn ikke er til det nettverkskortet.

 

Hvordan overkjører jeg XP?? Er det mulig i det hele tatt?

Lenke til kommentar

Når man installerer drivere så står det at det anbefales å bruke medfølgende programcd, så det er jo rart hvis du ikke får lov til dette... Har du prøvd å "ikke søke etter drivere, men finne den selv og "har diskett"? Det kommer ofte opp en advarsel om at driveren ikke er sertifisert av microsoft, men det er det bare å drite i...

Lenke til kommentar

OK her er en nærmere beskrivelse av problemet.

(har prøvd det dere nevner over)

 

Trykker på "have disk" og browser meg fram til driveren og velger mappa den ligger i.

 

Så får jeg opp "this location does not contain information about your hardware" selv om jeg er 99% sikker på at driveren er riktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...