Gå til innhold

Et skjerm spørsmål


Anbefalte innlegg

Denne skjermen: -

 

19" Iiyama PRO454 HM903DT 0.24dpi Flat

- CRT Monitor, OSD, TCO99

 

Når eg leste her inne om den for lenge siden, er det sant at det går an å koble flere skjermer på den`? ka er egentlig det vitsen med? Sånn som eg tipper det er at den ene skjermen kan vise skrivebordet ditt, mens den andre skjermen er i et spill.. At du kan være 2 steder samtidig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan koble 2 dataer til den. det er 2 sepatarate innganger.

Det er slik at du kanskje har en server og en vanlig data, og bare en skjerm. Da er det bare ett tastatrykk, så er du på den andre maskina.

 

Hvordan i heite skulle du koble en skjerm til en skjerm da???

 

BTW: Det funker fett med 2 skjermer på en data. Utvida skrivebort. En skjerm med mirc etc.. En med hw.no...

bare et eksempel. Det er ikke mulig å bare gå ut av et spill for å gå på den andre skjermen, da må du bruke alt + tab.

Lenke til kommentar

Sjekk skjermkortet om det har to utganger for skjerm, hvis den har det kan du bruke to skjermer (en her og en på kontoret, men da må du ha trådløst tastatur som du skjønner eller en annen løsning)

 

Vanligst er det å bruke slikt når man trenger mye skrivebordplass, så man forlenger skriveborcdet med en skjerm til, ellers kan det være at man redigerer på den ene skjermen og ser resultatet på den andre (skjerm to er da et tv siden det er forskjell på hva du ser på en skjerm og et tv)

Lenke til kommentar

Altså eg forklarer meg dårlig og forstår litt ka dere mener, men det eg spør om er:

 

Går det an at eg kobler 2 skjermer til min PC (viss skjermkortet støtter det) der eg kan skifte mellom skjermene om det eg gjør.

Eg kan f.eks sitte på mIRC på skjerm nr 1, mens eg har trykket meg inn på C: på skjerm nr 2 sånn at eg bare kan ta et raskt trykk så er eg over på den andre skjermen og kan redigere litt i C:

 

Det hadde vært praktisk for viss eg var og spilte CS i skjerm nr 1, så kunne eg bare se bort på skjerm nr 2 som er i mIRC og sett hva de skrev og være 2 steder samtidig. Så kunne eg f.eks bare trykket på en tast der skjerm nr 2 fikk kommandoen og tastatur og alt var rettet mot den, og eg trykket meg tilbake til CS etter eg har skrevet det eg ville på skjerm nr2.

 

Det er ikke mye enklere enn å bare trykke alt + tab no til dags, men det hadde liksom vært stilig å kunne vært 2 steder samtidig.

Lenke til kommentar

Det er mulig å se hva som skjer på mirc mens du spiller cs, men det er ikke mulig å delta. Det er fordi du må dra musa over til den andre skjermen for å aktivere mirc. Dette er umulig uten å bruke alt + tab fordi spill som cs har løst mus. Musa er låst i slike spill slik at du får styrt retninger når du spiller. Det er kanskje mulig å gjøre det om du får låst opp musa. Trykke på shift eller no når du er død. Vet om dette går da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...