Gå til innhold

Semipro kamera, 15-20k


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe et kamera og har i mellom 15 og 20k til dette. Har fra før et lite nv-gs 180 kamera, og vil ta steget inn i den semiproffesjonelle verden. Altså et tyngere kamera med full manuell kontroll. Det bør ha mulighet for XLR tilkobling. Er villig til å kjøpe brukt kamera, dette er vel også ganske lurt for å få mest mulig for pengene i denne prisklassen. God bildekvalitet er viktig.

 

I HD/SD spørsmålet er jeg litt usikker. Hvor "mye" HD får du for den prisen, altså får man et bra semipro HD kamera (brukt) for 15-20 000? Får vel veldig mye brukt SD kamera for den prisen, men det er jo fristende å prøve HD.

 

 

 

Er litt i startfasen i jakten på kamera, så er det noen som har noen tanker rundt dette, evt kan anbefale noe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruktpriser er vanskelig å beregne, fordi de avhenger mye av hva du får med av ekstrautstyr og hvor mange timer kameraet har gått, men du kan kanskje finne ett z1 eller hvx som går ned mot 20.000.

 

Skal du kjøpe nytt kan du ta en titt på Sony HVR-A1, veldig lite kamera, men la deg ikke lure av størrelsen, veldig gode bilder fra dette kameraet. Via adapteret du setter på toppen får du også to xlr-innganger. Mye av de samme spesifikasjonene som på z1, kameraet er bare litt nedskalert, og åpner derfor dørene for kreativ fotografering siden du lettere kan ta vinkler og perspektiver som er vanskeligere med større kamera. Video4 pusher kameraet til 15k + moms om dagen, veldig godt tilbud, ville kastet med med der. :)

 

Les forøvrig hva video4 har å si om kameraet her:

http://video4.no/index.php3?ID=Produkter&a...amp;counter=486

 

Håper det hjalp litt. :)

 

-Ullteppe

Lenke til kommentar

Dersom du har anledning til å vente til april så skal Red da lansere sitt kamera Scarlet til en varslet utsalgspris på under USD 3000 i USA. Det ligger an til at alt av vanlig semi-pro blir for dritt å regne etter denne lanseringen. Mer info på red.com

 

Eller du kan få kjøpe mitt Sony HVR-V1 for 15 - 20 000 etter at jeg har kjøpt Red Scarlet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Legg merke til at det er kun kamerakroppen til Scarlet som ligger på 3000USD, så vidt jeg har forstått det riktig. I tillegg kommer optikken og ekstrautstyret du trenger til en red-workflow. Men at det gir langt bedre bildekvalitet enn alternativene i sin prisklasse er det ingen tvil om.

 

Edit: Glemte at det var integrert optikk på Scarlet... Men du vil fortsatt ha litt mer enn bare kamerakroppen.

Endret av wo0ly
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...