achmed123 Skrevet 2. september 2008 Skrevet 2. september 2008 Jeg har en pgo comet, og når jeg har kjørt en stund, og kommer til en motbakke kommer det rare lyder der nede med clutchen og drivreimen og scooteren taper nesten all fart, selv om jeg holder full gass... noen som har opplevd, eller vet hva dette problemet skyldes?..... takker for eventuelt svar..
kevinedomm Skrevet 2. september 2008 Skrevet 2. september 2008 Sjekket plugg/pluggkabel? Hvordan er det det skjer da? Er det som om reima kiler fast motoren? Hadde et lignende tilfelle med min gamle scooter, men det var et engangstilfelle.
achmed123 Skrevet 2. september 2008 Forfatter Skrevet 2. september 2008 Sjekket plugg/pluggkabel? Hvordan er det det skjer da? Er det som om reima kiler fast motoren? Hadde et lignende tilfelle med min gamle scooter, men det var et engangstilfelle. ja, akkuratt... det er vel det som skjer på en måte... er ikke noe gale med pluggen
kevinedomm Skrevet 2. september 2008 Skrevet 2. september 2008 prøvd å åpnet variatordekselet og undersøkt? Er på en måte som reima vrir seg og motoren bråstopper siden den blir kvelt av reima..
achmed123 Skrevet 2. september 2008 Forfatter Skrevet 2. september 2008 ja, har åpnet og undersøkt, oljet og alt..... men problemt er at jeg ikkje har så mye peiling på hvordan scootre ska fungere, så eg kan mest sannsynelig ikkje se ka som e gale, om ikkje det er opplagt da.
sharkbite Skrevet 4. september 2008 Skrevet 4. september 2008 sikker på at det er en scooter du har å ikke en sparkesykkel?
larschroe Skrevet 4. september 2008 Skrevet 4. september 2008 ja, har åpnet og undersøkt, oljet og alt..... Kanskje nettop det kan være problemet.
kevinedomm Skrevet 4. september 2008 Skrevet 4. september 2008 (endret) Jepp.. 4T olje på 2T motor kanskje? Endret 4. september 2008 av Daniel_91
Xwarf Skrevet 5. september 2008 Skrevet 5. september 2008 Jeg gjetter på at motoren går for fullt i bakken, men du allikevel mister fart? Isåfall er det et par ting du må sjekke. Synder 1: Reima. Reima kan være slakk. Reima kan være skitten(olje på den). Begge deler fører til at den "glipper". Synder 2: Reimstrammer-fjæra. Den sitter bak clutchen og trykker to blanke plater med reima imellom sammen slik at reima strammes og får tak. Er denne fjæra slakk trenger du en ny eller en som er strammere. (Ikke for stram... Sliter ut reima på 10mil.) Synder 3: Clutchen. Dine clutchlameller kan være utslitt. Isåfall tar de ikke godt nok tak på insiden av klokkehuset. Lamellene tar tak i klokkehuset ved hjelp av setrifugalkraften (Jah jeg vet det ikke heter sentrifugalkraft, men ingen kan ordet sentripetalkraf!) Lamellene holdes på plass av synder 4! Synder 4: Lamellfjærene. Når man bytter disse kan man bli fristet til å kjøpe for stramme "trim"-fjærer. Resultatet er at man må gi masse gass før moppen rører på seg. Håper dette hjelper. Hadde samme problemet selv på min Peguot speedfight. Viste seg å være clutchlamellene som var nedslitt... Mvh Meg. Hvis du har oljet reima, eller delene som reima er i kontakt med må du vaske vekk denne oljen. Bruk egnet rense-spray.
KNB Skrevet 5. september 2008 Skrevet 5. september 2008 Spray for å reparere noe, er provisorisk. Det varer kansje en liten stund, men er på ingen måter en god løsning
Xwarf Skrevet 5. september 2008 Skrevet 5. september 2008 Kan ikke reparere noe med spray nei, men å rense en reim som er ok, men har bare litt olje/fett på seg burde funke fint.
kevinedomm Skrevet 6. september 2008 Skrevet 6. september 2008 Spray for å reparere noe, er provisorisk. Det varer kansje en liten stund, men er på ingen måter en god løsning Nei, men da glipper den litt mindre, prøvde selv siden vi hadde en liggende hjemme, hjalp litt på aks, men sprayeffekten varte ikke lenge.
KNB Skrevet 6. september 2008 Skrevet 6. september 2008 Grunnen til att det ikke varer lenge er att det bare er provisorisk. Men sikkert fint å bruke en liten stund til du får nye deler, som f.eks reima. Liker å gjøre ting skikkelig når eg først skal gjøre det
kevinedomm Skrevet 6. september 2008 Skrevet 6. september 2008 Samma her, men jeg gjorde det bare for å teste da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå